2008/09/16

敬老の日 Respect for the Aged Day


久しぶりにブログを更新しました!わたくしごとながら、仕事が決まり、9月10日から東京の教会管理本部の翻訳課に勤務しています。沼津から新幹線通勤です。片道2時間かかります。ということで仕事を始めてから忙しくて時間がなくて、なかなかブログを更新できないでいました。

昨日は敬老の日でお休みでした。妹と一人暮らしの84歳になるおばあちゃんの家に行ってきました。おばあちゃんは、どこそこ痛いとか言って病院に行ったりもしているけれど、とても元気で面白いです。

ということで、短いけどもう寝ないと!朝5時起きなの!

It's been a while since I updated my blog. I just got a new job as a translator at the church office in Tokyo and I have been working since 9/10. I'm commuting by bullet trains. It takes 2 hours one way. So, I've been very busy and haven't had a chance to update my blog until now.

It was a Respect for the Aged Day yesterday. It's a national holiday of Japan. My sister and I went to visit our grandma who is 84 living by herself. She often complains about her physical problems, but she's been doing quite well and she is such a funny person.

Well, this is short, but I've got to go to bed now! I have to get up at 5am!

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

久しぶりです。
みきこさんすごいですね~!!教会の管理本部で働いてるんですね!しかも翻訳課!私には手の届かないお仕事です!!
おばあちゃん84歳には見えないですね。とっても元気そう。

mikeeks さんのコメント...

あよちゃん、体調はどうかな?生まれるのはいつだっけ?楽しみだね~!翻訳課は大変です、なぜって私できないから(苦笑)。でもとてもいい環境で、毎日英語の賛美歌と、祈りで朝礼始めるんだよ~。でもわたしが採用されてこれからの教会の出版物要注意(笑)教会大ピンチ!