2016/01/26

ロール白菜 Rolled Napa Cabbage




今晩ロールキャベツならぬロール白菜を作りました。この間なべを作って余った白菜を使い切りたかったので。実は実家ではいつも白菜でロールキャベツでした。白菜とは知らずに食べていたのだけれど。なんでも白菜の方が上手に巻けるからということで。たしかに白菜の方が作りやすい。でもこの間のなべで外側の大きい葉を使ってしまってあったので,小さめの葉ばっかりで二枚使って巻いたりしてなんとか作りました。久しぶりに作ったけれどおいしかった~。でもトマトソースの味付けは白菜よりもキャベツでやった方がおいしいと思う。

I cooked rolled napa cabbage for dinner tonight. Usually people use cabbage instead, but I had some leftover napa cabbage from last week, plus my mom always used napa cabbage because it was easier to roll than cabbage. This time, I made the sauce with tomato sauce, but I thought the sauce would taste better with regular cabbage. 




ところで今日のお昼はマクドナルドから買ってきました。ウィリアムはフライドポテト,わたしはクオーターパウンダー。体に悪いって分かってるけどバーガー久しぶりでおいしかった~♪

By the way, William and I had McDonald's lunch. William had some fries, and I had a quarter pounder. I know they aren't healthy, but it had been a while since I had a burger and made my tummy happy!

0 件のコメント: