2016/03/07

おしっこトレーニング Potty Training




数日前からまた本格的におしっこトレーニング始めました。最初は超いやいやながら泣いて子供用便器に座っていたウィリアムですが,なんと!今日3回もおしっこできましたー!これはこれまでまったくやろうとしなかったのに比べたら奇跡も奇跡☆ウィリアムより自分の方が興奮しました(笑)今日とても頑張ったということで,ブライアンが以前にウィリアムにトイレ行けるように頑張ってもらうために買っておいたけれど全然刺激にならなかった機関車トーマスの列車の一つ(これまで冷蔵庫の上でずーーーーっと置き去りになっていた)を一つあげることにしました。今晩早速枕元に置いて寝てました(笑)明日もトイレ頑張ってほしいー!

I started potty training William again a few days ago. William was whining badly at the beginning, refusing to sit on the potty, crying and begging me to let him go. BUT! today a miracle happened! He used potty three times!!! I say that's a miracle because he wouldn't even sit on potty before. I think I was a lot more excited about it than William was. William got a caboose (Thomas & Friends toy) as the reward. The caboose had been sitting on top of our fridge since months ago along with some other Thomas toys. Brian had bought them to motivate William to use potty, but it didn't work at all, but finally the caboose came down from the fridge. :) I hope William continues to use potty!





それから今日はウィリアムにパラシュートを作ってあげました。我ながらうまくできたと自己満足(笑)

And I made a parachute for William. I was happy how it turned out. :)



0 件のコメント: