2016/02/23

たこ焼きパーティー Takoyaki (Octopus Balls) Party




ここのところ仕事が忙しくてブログをアップできていませんが,3日前の土曜日に,ボイシに住む日本人の教会員の新婚さん夫婦とたこ焼きパーティーをしました☆クリスマスプレゼントにもらったたこ焼き器初めて使いました。ゆでダコがどこにも売ってなくて,仕方なく,タコまる一匹冷凍の生のやつを買ってきてゆでるところから始めました。そんなに新鮮なタコじゃあない感じだったけれど,まあ一応おいしくたこ焼きできて満たされました~♪たこ焼き大好き~❤

I have been busy with a big translation job that came in last week, so this is the post from three days ago, but I had a takoyaki (octopus balls) party with my Japanese church friends (They are newly married❤). I was happy to be able to use takoyaki maker for the first time and it worked pretty well. The hardest thing was to find octopus! I couldn't find any boiled one, so I had to get a whole frozen raw octopus and boil it myself. It wasn't the greatest octopus, but tasted fine in takoyaki. I love takoyaki!


0 件のコメント: