2016/10/20

5日ぶりの更新 It's Been 5 Days


また最近翻訳の仕事が入ってきて忙しく、更新する時間がなくて(あったとしてもめんどくさくて)5日ぶりのブログ更新になってしまった。本当は毎日書きたいのだけれどね。
It's been five days since I last updated my blog. I would like to write everyday, but I have been busy with translation work, and I just didn't have energy to update my blog.

と言ってもそんなに大したことはなかったけど。
There wasn't much excitement for the last 5 days though.



昨日の夜は教会の8歳から11歳の女の子たちの「活動の日」の活動があって行ってきました。
ハローウィンが近いので、かぼちゃをペイントしました。



わたしは家からハローウィン仕様のシュガークッキーを持参。
I brought Halloween sugar cookies. :)



それから今日は即席ピザを作りました。生地はイーストを使わないでベーキングパウダーと重曹で。ウィリアムがピザなら食べてくれるので、めんどくさいけど作っちゃう。
And today I baked instant pizza. The dough didn't have yeast but some baking powder and baking soda. You still have to put some work in but I'm willing to do it because William loves pizza and this is one of the only food he is willing to eat.


昨日の夜からブライアンが熱が出たりして調子が悪くて、今日仕事行ったけれど早く帰ってきました。なんだか自分も頭が痛い感じでひどくならないといいなぁ。。。
Brian has been sick since last night, and he came home early from work today. I have been having a headache slightly too. I hope we don't get too sick. 

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

クッキー可愛い!
ハロウィンのカボチャとかオバケとか、ほんと可愛いよね。
アイシングは自分だ1つずつ描いているんだよね?すご〜い。笑

mikeeks さんのコメント...

アイシング,一つずつ書くって言っても絞り出してちゃちゃちゃーっと雑にやっただけだからね。へぼい出来だけど,まあなんとかかわいいよね。コウモリはちょっと微妙だけどね。べったり塗ると甘すぎるから輪郭だけのデコレーション。