2016/10/15

ここ数日のまとめ Things Happened for the Last Few Days

ここ数日ブログを更新できなかったのでハイライトをまとめてアップします。
I couldn't update my blog for the last few days, so I'll write about some of the highlights.

おととい木曜の夜は、Idaho Humanities Councilが主催する毎年恒例のディナーと講演会(20周年記念)がありました。ブライアンの両親の友達夫婦二人が行けなくなってしまったので、代わりにブライアンとわたしが行くことに。一人50ドルのチケットのところを無料で、おいしい食事をいただいてきました。講演は、おもに歴代アメリカ大統領の自伝を著書に持つジョン・ミーチャム氏。歴代のアメリカ大統領やアメリカの歴史、大統領選挙についてなど、興味深い内容でしたが、まあ半分分かったか分かんないかくらい。苦笑
On Thursday night, there was a 20th Annual Distinguished Humanities Lecture & Dinner hosted by Idaho Humanities Council. Brian's parents friends were supposed to be there, but couldn't make it, so Brian and I got to go there for free (the ticket is $50 per person). We had a great dinner and a lecture from Jon Meacham, a Pulitzer Prize-winning presidential biographer, a contributing editor at Time magazine, and one of the most prominent public intellectuals. He talked about this presidential election, some of the American Presidents, and some history of America. It was very interesting, although I probably understood only half of what he said, ha ha...

ブライアンの両親 Brian's parents


昨日の金曜日はYMCAのプログラムでウィリアムお友達とその日も楽しんで遊びました。
Yesterday, William had the Early Learning Readiness program and had a good time with his friends again.






昨日の夜はピザ♪ウィリアムがチャーハン以外でわたしたちと同じものを食べられる唯一の食べもの。これまでは小さいピースに切ってあげてフォークで食べてたけど、最近突然自分でピザ一枚そのまま手で持って食べるようになり、今回は一枚半も食べました。毎週ピザ作ってあげたいくらい。簡単だし自分も楽できる。
We had pizza last night. This is the only food that William eats the same as us besides fried rice. Up until recently, I would cut a piece of pizza into small pieces and he would eat them with a fork, and he would only eat about half the piece. But recently, he all of the sudden decided to eat pizza with his hands, grabbing the whole piece, and he would easily eat a piece! This time he had a piece and a half! I feel like I want to bake pizza every week for him. It also helps me too since it's so easy to make.



そして今日は、先日の自分の誕生日のお祝いを兼ねて、FUJIYAMAという日本食やさん(寿司がメイン)に行きました。寿司デラックス(約19ドル)を頼みました。日本のに比べたら全然だけど、アイダホにしては上出来。たまには寿司食べたいよね~やっぱ。
And tonight, we went out for dinner to celebrate my birthday. It was last Monday but we couldn't go out then. We went to Fujiyama, one of the Japanese restaurant (main food is sushi). Both Brian and I had Sushi Deluxe ($19). It was pretty good considering Idaho is inland. I need to have seafood once in a while.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

お寿司、立派じゃん!
最近食べていないな〜、お寿司。
私は最近忙しくて、生協にお世話になりっぱなしだよ。

mikeeks さんのコメント...

なかなかいけるでしょ,寿司?でも沼津で食べる寿司と比べたら全然だけどね。生協いいなあ~。まあこっちにもコープあるけどね,宅配はないかなあ。