2016/10/05

ごっこ遊び Play Pretend


YMCAの幼児教育準備プログラムでは毎月学ぶテーマがあって、今月のテーマは「地域社会」。幾つものコーナーで違った遊びができるようになっています。
YMCA's Early Learning Readiness program offers different theme every month for kids to learn. This month's theme is "community". There are several stations to play and experience different things.

今日ウィリアムがやったことの一つは、消防士さんの恰好をしてごっこ遊び。警察官になりすましたお友達とパシャリ。
One of the things he did today was to play pretend. He was a fire fighter. One of his friends was a police officer.



クラスの後は、となりの公園でお友達のマケーナちゃんと遊びました。寒い日だったけれど天気がよかったので結構温かくすごせました。ウィリアムはマケーナちゃんと楽しく遊びました。
After ELR, we went to the park next door and played for like half an hour. It was a cold day, but sun was out, so it wasn't too bad. William and his friend Makenna had a good time.




今晩は夕飯にロールキャベツ。おいしかったけど、夜教会の用事で出かけなくてはならなくてものすごく早食いしたのであんまり味わえなかったなあ。
We had some rolled cabbage for dinner tonight. It was yummy but I was in a hurry to go to the church for Activity Days and couldn't really enjoy every bite. I could have enjoyed more if I wasn't in such a hurry.






2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ごっこ遊びも制服あったら本格的!!
テーマがあって遊ぶのって面白いよね。
ウィリアムが大きくなってこっちに帰ってきたら、キッザニア行きたいね。
職業体験できる施設なんだけど、稼いだお金(キッザニアのお金ね!)でご飯食べれたりするんだよ!
またウィリアムと遊ばせたいよ。

mikeeks さんのコメント...

ごっこ遊び制服あると子供なりきるよね~!でも今回ウィリアム初めて着たよ。これまでは全然着たがらなくってごっこ遊び自体やりたくない感じだったよ。キッザニア知ってるよ~!絶対連れて行きたい!この間日本に行ったときにも行きたいなあって思っていたけれど、東京方面に全然行く機会なかったからね~。ウィリアムも幼稚園行っていたし。