2016/10/06

グランマの誕生日 Grandma's Birthday



今日は義母(ウィリアムのおばあちゃん)の誕生日でした。ウィリアムにメッセージを書いてもらって写真を撮って携帯で送りました。最近アルファベットを書くのがだいぶ上手になってきました。あいうえおは全然書けませんが。。。
It was my mother-in-law's (William's grandma's) birthday today. I had William write a birthday message on a piece of paper and took a picture of him holding it and texted it to her. William is getting better at writing alphabet. He needs to work on Japanese alphabet though...

今日はウィリアムのお腹の調子が悪く、トレパンをはかせていたけれど、何度もトレパンを変えました。寝ているときに布団をかけて寝ていないことが多くて昨晩もそうだったからお腹冷えたのかな。
William had a stomach problem today. Good thing that I had him wear pull ups because I had to change it a few times. I think he got cold while he was sleeping last night. He rolls around so much that he never has his blankies on. 



今日の夕飯はお好み焼き。毎回作って思うけど広島風は作るのめんどくさ~い!でもおいしいから頑張って作っちゃう。
We had Hiroshima style okonomiyaki for dinner tonight. It's a lot of work, but I like it better than Osaka style (well, for now). 

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

うちも今貫太の調子がイマイチだよ。
お好み焼き、昔は広島風だったよね?
あれ、今思うと作るの大変だよ。
我が家は混ぜるやつです。

mikeeks さんのコメント...

かんちゃんは治ったかな?そう昔は広島風だったよね。でも焼きそばは入ってなかった。しかもこの前広島行ったら、昔うちで食べてたやつは全然広島風とは言えないものだった。全然違うって思った。広島どこもかしこもお好み焼き屋さんばっかりだったよ~。オバノン家も広島行く前は混ぜてやってたけど、広島行ってからおいしかったから広島風に変えたんだ~。でもいまいちうまくできなくて修行が必要です。