2008/06/06

ちんすこう Chinsuko



友達のブログにちんすこうを作ったとあって、むしょうに食べたくなってわたしも作りました。黒糖を混ぜて黒糖ちんすこう。とってもおいしい!でもほとんどラードと砂糖で出来ているから、おっそろしいくらいのカロリーだと思うよ…

My friend had made Chinsukos (traditional sweets of Okinawa) and posted the picture on her blog. That looked so good which made me make some for myself. They turned out so yummy! But, I know how they are mostly made from lard and sugar, so it's scary to think how many calories they contain.

4 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

黒糖ちんすこう、おいしそう~。
みきこさんのセクシーなお写真、素敵です(笑)
健ちゃんに聞いたらラードってとっても体に悪いらしいです(笑) ま、そんなこと忘れておいしく食べましょうね!

mikeeks さんのコメント...

写真いいでしょ~ははは。ラードは豚からだよね。ショートニングでやればすこしはましかな。今日は神殿訪問で、おやつにちんすこう持っていってみんなで食べたけど好評でした。簡単でおいしいっていいね。体に悪いのなんて知らん。

Unknown さんのコメント...

Oh my gosh, this looks SOOOO good! I never had that in Nihon :O

mikeeks さんのコメント...

They are good! but super fattening! Very easy to make, if you can get lard (pig or cow oil).

Lard - 50g
Sugar - 50g (I like brown sugar better)
Flour - 100g

mix them in order and bake at 170 degree for around 20 minutes or until you think it's cooked. Don't bake too long or at too high temperature.