2017/04/18

チョークでお絵かき Chalk




昨日は少し寒かったけれどとてもいい天気だったので裏庭に出て遊びました。ウィリアムはイースターでもらったチョークでお絵かき。一生懸命描いてました。
It was cold yesterday, but was nice sunny day. William and I went out to the backyard and played for a while. William drew pictures with chalks he got on Easter.


今日は午前中大雨☔ウィリアムのプリスクールで自然観察の散歩に行く予定だったけれど雨であさってに延期。でもまた明後日も雨みたい💦
It was pouring this morning. William was looking forward to his preschool nature walk, but it was postponed to Thursday. But it looks like it's going to rain again on Thursday, so we'll see. 



午後は音楽のクラスのあと,ウィリアムを赤ちゃんのときから面倒見てくれているジェニーの家に行ってきました。旦那さんのマイクとオレゴンのセーレム伝道部に来週から伝道に出ます。でもボイシを明日出てしまうので今日が最後のお別れ。1年半さみしくなります。
And in the afternoon after William's music class, we went to Jenny's house. She has known and taken care of William since he was a baby. She and her husband Mike are leaving for their mission to Salem, Oregon, so today was the last day to see them. We sure will miss them. 



これは昨日の夜ジェニーが届けに来てくれた綺麗なバラ🌹さみしくなる~!
Jenny came over last night and gave me this beautiful rose. I'll miss her so much!



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

地面にお絵描きなんて贅沢だな!
はみ出ることもないし、思いっきり描けるって楽しいよね!

mikeeks さんのコメント...

こっちでよくやるよ~。ドライブウェイ(自宅の駐車場)とかによく子供たち描いてるよ。うちはやらせたことなかったけれど,今回チョークをもらったからそれでやってみたの。でも裏庭のコンクリのところでやらせたけどね。昔お宮さんのところの境内のコンクリのところで何か描いてあそばなかったっけ?