2017/04/16

復活祭(イースター) Easter


今日は復活祭(イースター)でイエス・キリストの復活をお祝いする日です。午前中は教会へ。夜はブライアンの家族みんなで集まってイースターディナーをしました。
Today is Easter, the day to celebrate the resurrection of our Savior. We went to church in the morning, and in the evening we got together with Brian's family (and the Strassers) and had Easter dinner.



昨日は夕方からブライアンの妹の夫の両親がイースターの活動を子供たちのために準備してくれました。ウィリアムのいとこたちと集まって,ゲームをしたり,卵に色をつけたり,イースターエッグハントをしたりしました。
We had a Easter party at the Strassers (Micha's parents) home. The kids played games, colored eggs, and younger kids did the egg hunt, and the older kids did a treasure hunt.










今日はその前に,本屋さんにみんなで集まってブライアンの両親に本を一冊ずつ買ってもらいました。ブライアンの家族のイースターの伝統行事です。わたしは「不思議の国のアリス」とその続編の「鏡の国のアリス」のセットになっているものを買ってもらいました。読まなくちゃな。まだ去年買ってもらったの読んでない(笑)
Before we went to the party, we got together at Barnes & Noble for what we call "Easter Book". Brian's parents buy all the kids & grandkids a book for every Easter and that's been a Brian's family tradition for years. I chose "Alice's Adventures in Wonderlnd" and "Through the Looking glass". I need to read them. I haven't even read the one I got last year yet...


これは午後一で行ったOld Navyで色塗りして作ったイースターバニーの紙の帽子。
This is an Easter bunny hat William made at Old Navy earlier afternoon. :)



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

不思議な国のアリスの本、持ってたよね?
みきちゃんはアリスで私は青い鳥だった。
版あまり好きじゃなかったけど、どちらも何回も読んだよね!!

mikeeks さんのコメント...

アリスの本,去年日本帰ったときに持って帰ってきたよ。大好きだった。青い鳥あったねえ~。あのシリーズの本が大好きだったと思う。本じゃないけど昔いちばん好きだった物語はやっぱり「もくもく村のけんちゃん」笑 紙芝居のはもうないけどオンラインでまだあるって話したっけ?