2017/12/17

ストラッサー・クリスマス会 Christmas Party at the Strassers


今日は日曜日で教会だったけれど,ブライアンもわたしも調子が悪くて(ウィリアムは二人に風邪をうつして回復してきている)最初の1時間だけで帰ってきました。家でゆっくり休みたかったけれど元気なウィリアムがいるもんだからなかなかそうもいかず。
It was Sunday, and we normally go to church for 3 hours, but today Brian and I were not doing well because of the cold we got from William (William is getting better), we all came back after the first hour. We wanted to rest, but William had so much energy and didn't leave us alone.


夜は今晩はマイカ(ブライアンの妹コリーの旦那さん)の両親(ストラッサー夫妻)の家のクリスマス会になんとか出かけて行きました。ご飯を食べてたらだんだん調子が悪くなってきたので,プレゼント交換(ホワイトエレファント)だけやって早めに退散。
This evening, we had to go to the Strasser's home (Brian's sister, Cori's husbnad's parents) for their annual Christmas party. As we were having dinner, I started feeling sick and we decided to leave early. We just did white elephant gift exchange and left.





これはウィリアムがゲットしたプレゼント
These are what William got.

これはブライアンの(笑)結局ウィリアム行きに。
These are Brian's. They ended up being William's. lol

これは自分がゲットしたプレゼント。ノートやクリスマスカードメモ帳が入ってました。This is what I got. There was a journal, Christmas cards, and memo pad inside.

そしてなんと裏にはお金?!の袋に入ったチョコレートでした。
And on the back, there was a stack of money!? It was a chocolate bar.

いつもウィリアムが風邪を引くとウィリアムは鼻水と咳くらいですぐ元気になって,ブライアンとわたしはひどい鼻づまりから頭痛になって,喉の痛みに咳など,1週間以上調子悪いままでいつも困ります。。。みんな早くよくなるといいです。
Whenever William get sick, he just has a runny nose and cough, and get better soon, but always gives us the cold and we get really sick; our nose get totally congested which leads to a bad headache, sore throat, cough, etc. We are sick for at least a week. I hope we all get better soon.

0 件のコメント: