2017/12/14

学校最終日 The Last Day of School


今日は冬休みに入る前の最後の幼稚園でした。ドレスアップ・デーということでウィリアムは教会に着て行く服を来て行きました。11時から11時45分までウィンター・セレブレーションをするということで保護者が招待されていたので行ってきました。9月から学んだことを全員で発表してくれました。発表のあとは親子でジンジャーブレッドハウスの工作(それと,やりたい子はジンジャーブレッドのオーナメント作りも)もしました。
It was the last day of school before Christmas break. It was a dress up day, so William wore the church clothes to school today. And there was a winter celebration which the parents/guardians were invited, so I went to that from 11 - 11:45. The kids performed what they had been learning in school. After the performance, the parents and the kids did some crafts and made gingerbread house or/and gingerbread ornament.





下のビデオは著書『7つの習慣』の第3の習慣「最優先事項を優先する」(Put first things first)のお遊戯と「ジンジャーブレッドマン」ソングに合わせて踊っているところです。笑 ウィリアムのYシャツが出ちゃってるのは無視してください。笑
In the following videos, they are performing the third habit from The 7 Habits of Highly Effective People, and dancing to a gingerbread man song. lol Never mind William's shirt handing out...





幼稚園からそのままピザハットに行って無料のパンピザをゲット。毎月読書の宿題を頑張ってやると,幼稚園からピザのただ券がもらえるんです。これは10月分のご褒美。11月分の券もあるのでまた行けます。ウィリアムは半分食べてもうお腹いっぱいになったようで,残りの半分をもらって食べました。おいしかったです。🍕
After the school was over, we went straight to pizza hut to get a free pan pizza for William. He got a free coupon thing from the teacher for reading 20 minutes each day. This free coupon was from October, and he's got November one too, so we can go again. William had a half of the pizza, and gave me the rest, yay. It was yummy. :) 



ところで我が家はみんな風邪気味。わたしは今日からちょっとしんどくなってきました。喉痛くなってきたし軽い頭痛がず~としてる感じで,ぼーっとするし,鼻水でるし。明日からウィリアム冬休みでよかった。早起きする必要ないし。冬休みの間にしっかり治るといいなあ。

0 件のコメント: