2016/11/11

結婚5周年記念日 5th Anniversary




今日はわたしとブライアンの結婚5周年記念日。そして両親の結婚記念日でもありました。ということでわたしたちの結婚式の披露宴で撮った4人の写真を載せます。
It was our (Brian & I) anniversary today, as well as my parents', so here is a picture of four of us. This was taken at our wedding reception in Caldwell, the day after our marriage. 

まだ5年なのに面倒くさくて,ブライアンにはウィリアムの画用紙で作ったカードのみをプレゼント(苦笑)ブライアンからはちゃんと買ったカードに,きれいな大緑っぽいセーター,マカダミアナッツチョコレートをもらいました。ごめんねブライアン。
It's been only 5 years, but I was tired of getting a card for him so I just made a little card with William's construction paper, and that was the only gift to him, ha ha...
On the other hand, Brian gave me a real card, and a beautiful blue-greenish sweater, and a box of macadamia chocolate. Sorry Brian...




夜は家族で外食してお祝い。素敵なレストランには行かず,近くの中華料理の食べ放題のお店へ行きました。安上りと思って行ったけれど,ウィリアムに料金がかかるとは思ってもいなくて(3歳までが無料),そのくせほとんど何も食べないから,結局は高くついたのかも。日本の寿司と称するアメリカ人好みに作られた寿司もあるとこだけど,見たからに食欲をそそらず,わたしもブライアンも一つも食べませんでした。
In the evening, we (William too) went out for dinner. We were cheap to go to a nice restaurant, so just went to a Chinese buffet, but didn't realize that we had to pay for William already, so it wasn't really a cheap dinner. They had what they called "Japanese sushi" but they looked very Americanized and didn't look so appealing (I did not eat them).


時間はさかのぼるけど,今朝はYMCAのクラスに行った後,ウィリアムのプリスクールの友達の誕生日会に行きました。スーパーヒーローの恰好をしてきてということで,みんなスーパーマンか,スパイダーマンか,バットマンの恰好してました。ウィリアムはスーパーマンのTシャツを着て行きました。
That was our anniversary, but in the morning, William had YMCA pre-school thing, and we left early to go to a birthday party of his pre-school friend. Kids were supposed to come in a super hero costume, so each kid was either superman, batman, or spiderman. William wore a superman t-shirt.

場所は,その子のお母さんがやっているジムで。
The birthday girl's mom owns a gym, so that's where we had the party. 


最初はスーパーヒーローのマスク作り。
They first made a super hero mask.



その後はジムでマットの上ででんぐり返ししたり,いろんな障害物(競争じゃないけど)を乗り越えて行ったり,みんな楽しそうでした。
Then kids went out to the gym to play. They were having so much fun, doing obstacle course, jumping on a trampoline, etc.


右端でちょろちょろしてるのがウィリアム(爆笑)
The one on the right in blue is William. lol


写真全部ぶれてますが。。。Sorry the pictures are all blurry...


そのあとは休憩してお菓子や果物を食べたり,バースデーソングを歌ってケーキを食べたり🍰,プレゼントを開けて。。。
After a while, they had a break and had some snacks, sang a birthday song for the birthday girl, and had a cupcake, and did presents...

バースデーソングまだ歌ってないのに,みんなカップケーキ食べ始めてます(笑)
Everyone except the birthday girl started eating their cupcake before b-day song. lol



そしてピニャータ割り。
and did pinata hitting.

誕生日の女の子。なかなかの強打。Birthday girl hit it pretty hard.

ウィリアム。片手でどうにもやわ~い打ち方。。。
Wililam. With one hand, hitting it very soft...lol


写真はないけど,最後はみんな中から出てきたお菓子に大喜びで頑張って集めてました(笑)
 There is no picture, but all the kids were so excited when the pinata broke and candies came out. They were all so cute, trying to get as many candies as they could. :)

最後にスーパーヒーローキッズみんなで最初に作ったマスクを付けて集合写真☆とても楽しい誕生会でした♪
At the end, we took photos of super hero kids wearing a mask they made at the beginning of the party. It was a really fun party.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

いつ見ても素敵な写真だね〜!
一番綺麗な時だよね!笑
幸せ一杯だし♡いつまでも仲良し夫婦でいてね!
うちはもう直ぐ丸8年。早いもんです。

mikeeks さんのコメント...

なんか一生に一度の結婚式なのに痩せなかったなあと思って。。。丸顔。今じゃあもっと太いけどね。幸せでいられるように頑張らないとな。