2016/11/15

ここ数日の出来事 Past Few Days


11月も中旬になり,庭の木の葉も90パーセント落ちました。この間の土曜日に表の庭と,隣接している隣の家の庭と,裏庭の大量の落ち葉をかき集めました。そしてその結果。。。
It's already mid November and most of the trees lost their leaves. We had so much leaves in our yard, so I raked leaves in the front yard, backyard, and in our neighbor's front yard. Then...



ジャン。腱鞘炎っぽくなってしまった~泣(今はもう治ったけど)
My wrist got sore that it hurt to twist...It's all better now though.

今日は雨が降ったし,明日とかマイナス気温になるみたいから,落ち葉集めておいてよかった~。
It rained today and is supposed to get below zero this week, so I'm glad we raked leaves Saturday.



ここ数日スイーツコンシェルジュの資格を取るためにスイーツの勉強に力を入れています。なかなか時間が取れなかったり,やる気がなかったりしていたけど,期限があるのでそろそろしっかりやらないと。。。
I have been trying to study sweets to get a license to be a sweets concierge. It's been hard to make time or to have energy to study for it, but I have to get serious since it has a deadline.




本を置いておいたら,ウィリアムがマドレーヌを指さして「これつくってよー」というので,作りましたよ。久しぶりに作ったけどいまいちな出来。いちばん好きなレシピがあったんだけど,どのレシピだったか忘れてしまった。たぶんそれを見つけるまでマドレーヌ作り続けるかも。。。
William saw one of the textbook cover and pointed at a Madeleine and asked me to make some for him, so I baked some for him. What a nice mom I am! :) It had been a while since I baked them last. They tasted okay, but there was a recipe I liked the best and I didn't remember which one. I will probably bake some more until I find the recipe...

ところで最近ウィリアムと会話をするときに英語が増えてきました。この間,日本語で話してと言ったら,英語で,わたしに英語を教えてあげていると言われました(苦笑)。今日は,お母さん英語分かんないから日本語で話してと頼んだら,英語勉強しろと言われました(苦笑)。がんばります。。。
William has been saying things in English more and more lately. The other day, I told him to speak to me in Japanese and in response, he told me he was teaching me English. lol And today, I told him that I didn't understand English so he had to speak to me in Japanese, and he said I needed to learn English. I'll try, William. lol






2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

腱鞘炎大丈夫?
腱鞘炎っていつまでも痛いよね?
無理しないようにね。

マドレーヌ、私もそのうちレッスンで教えなくちゃいけないので練習開始しなきゃ!

mikeeks さんのコメント...

腱鞘炎っぽい感じに痛かったけどすぐ治ったよ~。もう何d根もない。
マドレーヌたくさんバター使うからバター代ばかにならない。おいしいけどカロリーも高いしね。むかしお母さんが作ってくれた丸形のマドレーヌが好きだったんだよな~。