2016/11/07

スパゲッティミートソース Spaghetti Meat Sauce



今晩は夕飯にスパゲッティミートソースを作りました。実家の母の作ってくれていたミートソースが好きで同じ味のを作りたいけど,どうしてもできない。(母に聞いてもちゃんとしたレシピなくてちんぷんかんぷんだし)
I cooked spaghetti meat sauce for dinner tonight. I loved my mom's meat sauce and would love to make mine just like hers, but haven't been able to. I have asked my mom for the recipe, but she doesn't really have a recipe. She just throw things in, so she couldn't tell how much of what to use.


ロールパンも一緒に。こちらもいつも出来がいまいち。焼き色がうまくつかない。
We had it with rolls. I can't make them right either.

ちょっとぶれてますが。。。Sorry it's a bit blurry.


夕飯の後は,月曜恒例「家庭の夕べ」をしました。今晩の活動はボーリング。ウィリアム一本しかピンを倒してないのに手をたたいて喜んでいる姿が笑えました。
After dinner, we had Family Home Evening. As the activity, we played bowling. I loved how William got excited and clapped his hands when he only knocked down one pin. lol


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

分かる〜!!
私もミートソース追求してるんだけど、あの味にはならないんだよね〜。
適当なのに毎度安定の美味しさで食卓に出せる母、凄いよね!

mikeeks さんのコメント...

適当だけどあの安定感,すごいよね。ニンジン,セロリ,玉ねぎ,ひき肉が入っているのは分かるんだけど,あとは何をどんだけ入れてんだ??何入れてる?