2018/12/01

ダリン6か月 Dallin 6 Months Old


ダリン君6か月になりました。
Dallin is 6 months old now!


今だいたい18パウンド(約8キロ)くらい。離乳食も板についてきました。ご飯をはじめ,オートミール,サツマイモ,かぼちゃ,アボカド,リンゴ,バナナ,グリンピース,豆腐。。。多少好みはあるみたいだけど,なんでも食べます。
He weighs roughly 18 lbs. He has been eating solids over a month now. Rice cereal, oatmeal, sweet potato, pumpkin, avocado, apple, banana, peas, tofu, etc. He has his preference, but basically he eats whatever food I give him.



ほんと運ぶのが重くなってきて,チャイルドシートに乗せるとこんなにぎっつぎつ。1歳までこれ使わなくちゃならないんですが。。。💦
It's getting harder to carry him in the car seat. He is getting almost too big for the car seat. Still have 6 months until we can switch to the bigger one...


                             

相変わらずハッピーなよい子です💖いつもニコニコしてます。
He has been a very happy and good boy. He smiles all the time. Can you tell?



11月22日(サンクスギビングの日)に寝返りを頻繁にするようになりました。でもまだなかなか反対に戻れなくてう~う~腹ばいになってうなってます(笑)
He started rolling over often on Thanksgiving day. He can roll over, but can't roll back yet, so he whines after being on his tummy for a while. 


7か月になったらどのくらい成長するかな。お楽しみに~。
I wonder how much he will grow in a month...

0 件のコメント: