2012/05/07

Five Guys & スーパームーン Five Guys & Supermoon


Five Guys' Little Cheeseburger and their "Smallest" Fries.

Supermoon

おととい土曜日はずっと行きたかった近くのハンバーガーやさんFive Guysに行きました。便利な世の中になったもので,オンラインで注文・支払いを先にしておいて,ピックアップしに行っただけ。おいしいおいしいと聞いていたのでどれだけおいしいのかと期待していましたが,わたしはIn-N-Out Burgerのが好きだなあ。アイダホにないのが残念。

Brian and I went to Five Guys, one of the famous burger places here. We just ordered and paid online beforehand and went to the shop to pick up. So convenient. I had heard many people say their burgers are so good, so I was expecting something really good, but I think I liked In-Out-Burger better. Too bad we don't have them in Idaho!

ところで,おとといは多分多くの人も見たと思いますが「スーパームーン」が見えました。地球に最も月が接近するときと満月が重なって,とても大きくてきれいなお月様が見えました。デジカメで写真撮ってみたけれど,やっぱこういうのは一眼レフじゃないとだめだね。迫力がぜ~んぜん伝わらない。ただの満月って感じでしょ。

By the way, I was able to see Supermoon as many of you probably saw it as well. The coincidence of a full full moon with the closest approach the moon makes to the earth on its elliptical orbit resulted in the largest apparent size of the moon, and it was just so beautiful. I tried to take some pictures of the moon, but with my little digital camera it looks like I just took pictures of a regular full moon, doesn't it? You have to use a single-lens reflex camera for this type of thing.

3 件のコメント:

yuki さんのコメント...

わたしもファイブガイズいったことあるよー!そしてピーナッツもいっぱい食べたし殻もそのまま床におとしたよー!おもしろいお店だったなー♪日本にもいろんなバーガーショップあればいいのにー♪

mikeeks さんのコメント...

わたし始めてfive guys行ったけれど,テイクアウトしたからピーナッツは食べなかったんだぁ。でもピーナッツの入った段ボールが置いてあったのは見た。In-N-Outはメニューには載っていない裏メニューが結構あって,オニオンをローストして載せてくれる「アニマルスタイル」や,バニラ・ストロベリー・チョコシェイクを混ぜた「ネオポリタンシェイク」などがあってこれまた面白いよ。そうだねー,日本にもあったらいいのにね☆

mikeeks さんのコメント...

わたし始めてfive guys行ったけれど,テイクアウトしたからピーナッツは食べなかったんだぁ。でもピーナッツの入った段ボールが置いてあったのは見た。In-N-Outはメニューには載っていない裏メニューが結構あって,オニオンをローストして載せてくれる「アニマルスタイル」や,バニラ・ストロベリー・チョコシェイクを混ぜた「ネオポリタンシェイク」などがあってこれまた面白いよ。そうだねー,日本にもあったらいいのにね☆