2012/05/22

友達の訪問と本格派スパゲティーミートソース Friend's Visit and Spaghetti Meatsauce



この間の日曜日に以前沼津で伝道したアリッサ・ハント姉妹が婚約者のジェイミーと訪問してくれました。二人はユタ州に住んでいるけれど,今回ナンパに住んでいるアリッサのおばさんと,アイダホフォールズに住んでいるジェイミーのおばあさんを訪問しにアイダホに来たということで時間を作って寄ってくれました♪ 二人はとてもお似合いでした(^v^)

One of my friends, Sister Alissa Hunt, who used to serve in Numazu visited me with her fiance Jamie last Sunday. They live in Utah, but came to Idaho to go visit Alissa's aunt in Nampa and Jamie's grandma in Idaho Falls. They looked so cute together. :)



夕べは初めて本格的なスパゲティーミートソースを作ってみました!先週カルボナーラを作ってちょっといまいちだったのでリベンジ。時間がかかったけれど,おいしくできてブライアンもおいしいと言ってくれてよかった。個人的には,これまで食べ慣れてきた自分のお母さんのミートソースの方が好きだなあと思ったから,今度はレシピ聞いて作ってみようっと。

I cooked spaghetti meatsauce for dinner last night. I failed in cooking carbonara last week, so I was determined to succeed in cooking meatsauce. It took me a long time, but it turned out pretty good and Brian liked it too. I thought I liked my mom's meatsauce better, so next time I would like to get the recipe from her and try to cook with her recipe.

2 件のコメント:

yuki さんのコメント...

おいしそー♪なんかテーブルセットとかいろいろホテルみたいー♪おしゃれですてきー!!!

mikeeks さんのコメント...

ゆきちゃん,それがおいしかったんだよ~わたしが作るものにしてはめずらしく(笑)クックパッドとかのレシピじゃなくて,このミートソースで彼氏も落としたとか言う人のレシピで。でも給食とかで出たようななつかしい味とは全然違っていたからわたしはそっちのがよかったかなあなんて。

お皿はいつも使ってるやつだし,洋の皿なのにアジア系のマットで微妙なんだけどね~(笑)ゆきちゃんのところのほうが断然いろいろ素敵すぎる☆