2012/05/26

母親と子供の活動 Activity for Mothers & Daughters


 Making a lei  レイを作っています

 Shish kebab. We had fruit one too.
シシカバブ フルーツの串も作りました♪

Learning how to crack open coconuts
ココナッツの割り方を学んでいます

Girl's dance peformance
子供たちのダンスパフォーマンス

今日午前中に初等協会の子供たちとそのお母さんたちが集まって活動がありました。ちょうどメモリアル・デーの週末ということもあって参加者は少なかったけれど,とても楽しい時間となりました。

みんなで野菜や鳥肉を串に刺してシシカバブを準備したり,レイ(首飾り)を作ったり,子供たちのダンスパフォーマンスがあったり,ココナッツを割る方法を教わったりしました。わたしは一応初等協会の会長会なのでお手伝いで参加したんだけれど,知り合いも増えたし,楽しかったので参加できてよかったです♪

There was an achievement day activity this morning (it was Mother & Daughter Lunch). Since it's a Memorial day weekend, there weren't many who attended, but we had a great time together.

We put fruit, veges and meat on sticks for shish kebab, made leis, watched girls dance, learned how to crack open coconuts and stuff. I attended the activity to help out the person who was in charge since I am in Primary presidency, but I'm glad I went because I got to know more people there and the activity was fun. :)

0 件のコメント: