2016/07/23

ブライアンの誕生日 Brian's Birthday


今日はブライアンの誕生日でした。お金が全然なかったので、プレゼントには、ほしがっていたメキシコ料理の本をプレゼント(ブライアンのお金を使って、笑)。あとは1ドルの風船を一つとメッセージカードをウィリアムとあげました。どれも写真には撮り忘れてしまいましたが。
It was Brian's birthday today. Since I didn't have nay money, I gave him a Mexican cookbook he wanted (purchased with his money, ha ha) and a dollar balloon. And a card. I forgot to take a picture of them.


午前中は教会のパイオニア・デー(開拓者の日)のお祝いの活動に行ったけれど、バーベキューで、わたしたちはお昼ご飯をブライアンの誕生日のお祝いで食べに行く予定だったので、ウィリアムだけハンバーガーバンズとチップスを食べてからお昼を食べに行きました。
We went to a ward activity to celebrate pioneer day. They were having a BBQ, but we were planning on going out for lunch to celebrate Brian's birthday, so we didn't eat. William wanted to eat hamburger buns and chips, so we waited him to finish eating and left.



お昼はTucanos(トゥカノス)というブラジル料理のお店に行きました。日本にもあります。自分の誕生月にはただで食べれるので、年に2度(ブライアンと自分の誕生日に)来ます。お肉とサラダバー食べ放題なのでいつも食べすぎて苦しくなり、夕飯は食べないことが多いです。
For lunch, we went to Tucanos (Brazilian grill). We go there on our birthday months since we can get a free meal. We always eat too much and end up not having dinner.



 誕生日なのでお祝いしてもらいました♪
They came to celebrate Brian's birthday. 



今晩は知り合いの結婚披露宴に行ってきました。カメラを持って行ったのに、電池が入ってなくって写真をまったく取れなかった!(-_-;)いや一枚だけブライアンの携帯で撮ったのがこれ。しかも新郎新婦撮ってないし。。。ショック。
We went to a wedding reception tonight. I brought my camera but I left the battery at home and couldn't take any pictures! Actually, I took a picture with Brian's cell phone (not a smart phone), but it wasn't good, beside I didn't take any picture of the bride and groom!! :(

ブライアンの後ろに見える男の子の袖から首にかけて3段ケーキが見えるのがわかりますか?
Can you see a three-tier cake by the shoulder of the boy behind Brian?


家に戻ってきてからはユタにいるブライアンの弟家族と、ちょうど彼らを訪問しているブライアンの家族とスカイプして誕生日をお祝いしてもらいました。その後は昨日作ったキーライムパイを食べて誕生日のお祝い終了。パイおいしかった~♪
After we came home from the reception, we skyped with Brian's brother's family in Utah, and also with Brian's family who is visiting them. They sang him a birthday song. After that, we concluded his birthday by having some key lime pie I made last night. It was yummy!







2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ブライアーン、お誕生日おめでとう!!
たくさんの人にお祝いしてもらって、嬉しいよね!
ブラジル料理はやっぱり肉なんだね!!
マラカス持って楽しそう。
横にいるおチビさんも同じような顔して笑っているね!
幹ちゃんも、こんな姿は微笑ましかったでしょう??

mikeeks さんのコメント...

どうもー!ブライアンの家族はブライアンそっちのけでユタ行っちゃってていなかったんだよ(笑)スカイプで話したけどね。こんどの日曜日のディナーのときに家族みんなで誕生祝いする予定だよ。ウィリアムのにんまり笑ってひそかに喜ぶところが面白い。