2016/07/21

親子丼 Oyakodon


今日はとても忙しかったです。それプラス今週から始まったウィリアムのスイミングクラスもあって、ウィリアムが寝るころには自分もぐったりでなかなかブログ更新する時間が。。。夕飯のことしか書く時間も元気もないので、今晩食べた親子丼の写真を載せます。ちなみにウィリアムは今日がんばって水に顔をつけることができたけれど(仕方なしに)、もうやりたくないとぼやいていました(笑)。
I had a busy day. With William's swimming class which started this week, I'm exhausted by the time I put to William and have not much energy or time to update my blog. So, I just post the picture of Oyakodon (a bowl of rice topped with chicken, onions and eggs). As for William's swimming class, he has been doing pretty good. He still doesn't want to put his face in the water, but today he did it! (Well, he had to do it to get the loop that was thrown in the water.) Afterwards, he was complaining how he didn't want to do it anymore, ha ha.



ちなみに昨日の夕飯は焼きそばと餃子でした。
And for the record, dinner last night was yakisoba (chow mein) and gyoza (pot-stickers).



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

まるで日本の食卓だね!笑
うちも明日は餃子だよー。
大人2人、6歳と2歳の4人家族なのに50個完食する我が家、ヤバイよね!

mikeeks さんのコメント...

日本食食べないとね~やっぱり。餃子50個作るのは大変だね~。50個は大判??