2017/08/04

7/21 家族旅行6日目 Family Trip Day 6


旅行6日は,海へ🌊🏄🐟
On Day 6 of our trip, we went to the Oregon coast.


最初にいつも行くキャノンビーチに行きました。ポートランドからは2時間くらい。そこでは今回は写真だけ撮って。。。
First we went to Cannon Beach. We normally go to this beach. It takes about 2 hours from Portland. This time, we just took some pictures there, and...





近くのMo'sというレストランでシーフードのランチしました。
had lunch at Mo's restaurant.




ブライアンの誕生日がすぐだったので無料のアイスクリームのサービス🍦
It was close to Brian's birthday, so he got a free ice cream. :)



お昼を食べてから今度はロッカウェイビーチという別のビーチへ。そこでは砂遊びや水遊びをしたり,貝殻を拾って時間を過ごしました。
After the lunch, we headed to another beach, Rockaway Beach. There we played with sand and water, and collected sea shells.












そして今日は念願の宇和島屋へ♪一人で130ドルも使ってしまいました(プラス紀伊国屋の本で合計200ドルくらい)日本の物が手に入ってうれしいけれど,ポートランドに住んでいたらきっと買いすぎてお金なくなる~💦
And we went to Uwajimaya (Japanese grocery store) today! I spent over $130, and that doesn't include the cost of the books I bought for William at Kinokuniya bookstore that's in Uwajimaya. I'd go broke if I lived in Portland. lol





2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

キャノンウェイビーチって凄い綺麗なところだね!
海で遊べて良いな。
うちは今年も海は行けないかなー。
プールは2回連れて行ったけど、1人で2人見るのは大変だったよ。

mikeeks さんのコメント...

ははは,キャノンウェイビーチじゃなくてキャノンビーチとロッカウェイビーチだよ。太平洋に面した広~いビーチ。岸沿いにつながってるんだと思う。ウィリアム水嫌いで泳がないから海行ったうちに入るのか。。。プールなんて行ってないし,一度も。