2017/09/04

レイバー・デー Labor Day


今日はレイバー・デー(勤労者の日)で祝日だったので,ウィリアムもブライアンも幼稚園とお仕事お休みでした。
It was Labor Day today, so there was no school or work for William and Brian.


アイダホ日本人協会のイベント「ジャパン・デー」があったので,午後1時間ちょっとダウンタウンまで行ってきました。屋内では太鼓や日本舞踊,獅子舞などのパフォーマンスがあったり,屋外では露店が出ていてヨーヨーやゴムボールすくい,輪投げ,千本引き(紐を引っ張るとお菓子がもらえる),タコ焼き,照り焼きチキン,かき氷などがありました。
There was an event called Japan Day hosted by Idaho Japanese Association, so we went to it in the afternoon. They had different performances like Japanese traditional dance, Taiko (Japanese drums), shishimai (lion dance), etc inside the building. And outside they had different booths; yoyo, bouncing ball scooping, ringtoss, takoyaki, teriyaki chicken, shaved ice, etc.


日本のお祭りとは比べ物にならないけれど,ちょっとでも日本の雰囲気を味わえるのはありがたいです。
Of course real matsuri (festival) in Japan is far better than this, but I'm grateful that we have the chance to feel a little bit of Japan here in Idaho.


そして今日のハイライトは,今晩,昔からお世話になっている教会の知り合いで現在カナダに住んでいる日本人の姉妹が,旦那さんと一緒にアメリカ旅行の途中で我が家に寄ってくれました💛最後に会ってからもう10何年ぶりでほんとにうれしかった~✨一緒にご飯を食べて楽しい時間を過ごしました。ウィリアムにお土産までもらって感謝です。もっともっと話していたかったです。またいつか会えるといいなあ。
And the highlight of the day was that one of the Japanese sisters I have known since even before I joined the church visited me from Canada. She and her husband are traveling in the US and they took time to stop by. We had dinner at our home and had a great time together. We hadn't seen each other at least 10 years and I really enjoyed their company. They brought some gifts for William too.💛 I wish we could have had more time, and hope we can see each other again sometime near future.



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

しっかり日本のお祭りみたいだね!
地区のお祭りなんてこんなもんだよ!笑
ウィリアムは色白だから濃い色の甚平がよく似合うよ。
日本の人たちって知り合いの家にわざわざ寄ったりって、相手の都合とか何やら考えすぎてあまりしないかもね。
文化の違いかもしれないけど。。。
久しぶりに会いに来てくれる人がいるって良いね!

mikeeks さんのコメント...

コメント返信遅れてごめん。日本のお祭りはもっと雰囲気が出てるんだよな~。まあアメリカにいてこれなら十分だけどね。アメリカ大陸大きいからね~。このくらい近くまで来たなら寄らないと損でしょう。もう長いこと会ってないとかいうことになると次に会えるのいつかわかんないしね。こっちの人は,週の半ばに連絡来て,週末そっち行くんだけど会える?とかいうのが多いよ。それで都合つかない場合もあったりするけど結構会えたりしちゃうもんなんだよね。日本人みたいにわざわざお土産持っていくとかそういう気づかいしなくてもいいし楽と言えば楽だよね。