2017/11/08

ダクトクリーニング Duct Cleaning


もう日が変わってしまったけど,今日はダクト(暖房や冷房の空気が出てくる管)の掃除を業者さんにやってもらいました。この家に来てから4年たつけれど一度もやったことがなく,以前の家主もやったことがないようで,少なくとも10年は掃除されていませんでした。

So the day has changed already, but today we had our ducts cleaned. We've lived in this house for 4 years now, but it had never been done before. And the former owner didn't think it had been done, so that's another 6 years or so. So, it hadn't been done for 10 years at least.


少なくとも3時間はかかったかな。その間暖房を切らなくてはならなくて,今日はとても寒い日だったので(朝マイナス4度。最高気温7度)大丈夫かなと思ったけれど,天気が良い日だったこともあって家の中に差し込む太陽の光でなんとか大丈夫でした。🌞

It took at least 3 hours. In the meantime, the furnace had to be turned off. And since it was a cold day (It got down to 25 degrees this morning, and the high was 45 ish.), so I was worried if I could survive, but luckily it was such a beautiful days and we got sun light coming in to the room, so we survived fine.






これまで家具がすぐ埃だらけになっていたけど,これでかなり良くなることを期待。
Our house used to get so dusty soon after we dust, but hopefully this will help a lot.


ところで,昨日あんまりウィリアムに優しくしてあげられなくて(ウィリアムが言うこと聞かなかったりってのもあるんだけど)今日は昨日より優しくしてあげたいって思ってたのに,やっぱもめ事が起きてまたキレた。そしたらウィリアムが何やら紙を持ってやってきて,お母さんが優しくなれるようにチャートを作ったと言って渡された。今日もまたダメ母だったけど,明日からはこのチャートのおかげでちょっと良くなれるかも?(笑)

So yesterday, I wasn't all that nice to William (it's part of his fault. He gets too naughty sometimes you know), and I thought I wanted to be nicer today. But things happen, and once again I lose it. Then William came back to me with a piece of paper saying "I made a chart for you. It's a Be Kind Be Good chart." I failed again today, but with the help of the chart, I might do better tomorrow.






3 件のコメント:

Unknown さんのコメント...

優しくなれるチャートって面白い考えだね(^.^)

あんま

Unknown さんのコメント...

こまぎれコメントごめん、
他の写真とかも見させてもらったけど、ウィリアムくん、みっこちゃんに似てきた感じ(^.^)
目元かな…可愛いね!

あんま

mikeeks さんのコメント...

あんまコメントありがとー!優しくなれるチャートまったく役に立ってない!(笑)作ったその日にもうばってん5個くらいもらったよ。で,ウィリアムが悪くてウィリアムにばってん付けると鉛筆で黒く上から塗りつぶして消される。で自分でにこちゃんマーク付けたりしてる。顔似てる?頑固で生意気なところは似てると思うけどね,たしかに(笑)