2017/11/18

寿司 Sushi


先週11日はブライアンとわたしの結婚6周年記念日でした。でもケンカしたから予定していた寿司ディナーはキャンセルして,一週間後の今日行ってきました。ウィリアムはお友達に見ていてもらいました。
Last Saturday (the 11th) was our anniversary and we were planning on going out for dinner at a sushi place, but we got into an argument in the morning, and I was just too upset to go out, so ended up not going, so we went out tonight instead. Our friend watched William while we were gone.


行ってきたのはダウンタウンにあるShige(しげ)というお寿司屋さん。お寿司だけじゃなくてほかの日本の食べ物も置いてあります。メニューに焼き鳥があって食べたーいって思って頼んだら,めっちゃ予想外の焼き鳥が出てきたーっ!普通にねぎまの焼き鳥期待してたんだけど,フランス料理?みたいな感じにお皿に乗ったやつと,網でまだ焼いてる途中のやつが出てきてちょっと言葉に困った。日本の焼き鳥食べたい!
We went to a sushi shop called Shige in downtown Boise. They had other Japanese food as well. One of the items on the menu was Yakitori (grilled chicken) and I wanted to have some, thinking it would be the same as the one we normally eat in Japan, but it was so different and totally surprised me. One of the skewer was on a nice white plate looking like a French dish, and the other skewer came on the grill. I didn't know what to say. lol I miss real Yakitori!

フレンチコース?
It looks like a French dish...

長ネギならぬ玉ねぎ。。。
We don't use regular onions for Yakitori in Japan...

メインはもちろんお寿司。二人とも寿司のセット(松コース)を頼みました。これで21ドルくらい。
As a main dish, both of us ordered a sushi plate, Matsu (pine) course. It was about $21. 


最初の一口食べて大ショック。全部さび入りでしたー💦💦💦わさび入ってるのにさらにこんもりお皿にわさびがついてきた!ほかのお寿司屋さんでは,わさびは普通入ってないので,サプライズのさび入り寿司にはやられました。ブライアンはわさび好きなので大丈夫でした。わさびでせっかくのディナーを台無しにされた気分だったけど,ブライアンが誕生日プレゼントで弟夫婦から30ドル分のギフト券をもらってあったのでそれを使って安く食べられたのでよかったです。
I was shocked as I put my first sushi into my mouth because it had wasabi in it! Normally, sushi places don't put wasabi in the sushi, but on the side, so I didn't expect it to be on my sushi. Brian didn't care since he likes wasabi. Wasabi ruined my dinner, but at least we were able to use a $30 gift card given by Brian's brother and his wife for his birthday, and didn't have to pay the whole price.


そういえばだけど,先週結婚記念日に(ケンカしてたから次の日)ブライアンから薔薇の花束とカードをもらいました。もっといい妻・母になれるように頑張ります。。。
By the way, these are the roses Brian gave me for our anniversary (He gave them to me the next day since we were fighting, or more like I was not talking to him, ha ha). I'll try to be a better wife and a mother...


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

もう6周年?6年目じゃなくて?
早いね〜。笑
おめでとう♡
うちは来年の2月で9周年、10年目に入ります!
元気に仲良く過ごせる事が一番だよね!

それにしても、ねぎまはショックだね。
玉ねぎじゃちょっとね!笑
寿司はわさびは先に入れるかどうか聞いて欲しいね。
ちなみに私は伊豆に住み始めて、美味しいわさびを食べる機会が増えて入れる派になりました!

mikeeks さんのコメント...

よーぶへ:そっちも10年かあ,早いねほんと。仲良くないことも多いなあ~。ねぎまはほんと残念。こっちにネギないからねしょうがない。寿司は普通こっちは入れないでサイドについてくるのが普通だから入ってないと思ってたんだよ~だからもうびっくり。おいしいわさびなんて存在しなーい!(笑)