2017/11/04

11月 November


もう11月です。信じられない。
It's already November. Can you believe it?


昨日は寒くなってスプリンクラーの管?が凍ってしまう前に,スプリンクラーに残った水の水抜き?をしてもらいました。これで一安心。
Yesterday we had our sprinklers blown out before it gets frozen. Now we are safe.



今朝は朝7時半ころにウィリアムに起こされて起きました。ウィリアムは昨日マリエラのうちにスペイン語を学びに行ったときに,待ってる間に紙に数字の1から200くらいまで書いて,それを見たマリエラが今度は1000まで見たいと言ったら,1000まで書く決心をしたようで,昨日家に帰って来てから3時くらいから6時くらいまでず~っと続きの数字を書き続けていました。ご飯を食べた後も寝る前までずーっと数字を書いていました。それでも終わらなかったけれど,今朝起きてすぐにまたすぐ書き始めて,今日の午前中にやっと終わりました。ある意味すごい集中力。
So, William woke me up around 7:30 this morning. He wanted to get up and work on the "numbers" he had been working on since yesterday. What happened is when we went to Mariela's house to learn Spanish yesterday, while waiting for me to study, he started writing numbers from 1. He wrote up to 200 I think. Then Mariela told him she wanted to see him write to 1000 next time, and as soon as we came home, he started writing numbers again and worked for three hours until dinner time. Then after the dinner, he continued working on it until bedtime, but he had a lot more to write to get to 1000. So this morning, as soon as he got up, he was ready to write again, and after working on it for a while, he finally finished. I'm very impressed with his determination and his long attention span.




今日は午後2時間ほど,ボイシに日本語補習校的なものを設立することに興味を持っている人たち10人ほどで集まり,話し合いをしました。ウィリアムが5歳の段階でもう日本語を話さなくなってきているので,そういった日本語を練習することのできる場所ができたら助かります。いろんな問題があって時間はかかりそうだけれど,話がうまく進んでいくといいな。
This afternoon, I went to a meeting where people who are interested in establishing a Japanese supplementary school in Boise area. William is already refusing to speak in Japanese at the age of 5, so it would be really nice to have a place he can study Japanese with other kids. It will take a while to establish one, but hopefully things will go well and we will be able to have one here in our area.


その後は夕方からまたメリディアン神殿のオープンハウスに行ってきました。今度はブライアンと一緒に働いているビルと,ビルと一緒に住んでいる日本人の靖弘君,そしてその学生時代の友達と一緒に行ってきました。今回は記念写真のコーナーで写真を撮ってもらいました。📷
And this evening, we went to the Meridian temple open house again. This time with Brian's partner Bill, and Yasu who lives with him, and Matt who was Yasu's classmate at BSU. We had our picture taken at the photo booth this time. :)



オープンハウスの後,ビルがみんなを食事に連れて行ってくれました。先日誕生日のときに行ったメキシカン料理やさん。いつもごちになってばかりです。写真は撮り忘れてしまったけれど,毎度のことボリュームのありました。
After the open house, Bill took all of us for dinner. We went to the Mexican restaurant we went to for my birthday. I forgot to take the picture of the food, but it was a lot of food as usual.


2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ずっと忙しくて読んではいたもののコマンドできず。。。

ウィリアムの集中力凄いね!!
大物になるかも??
うちの2人の集中力はウルトラマン並みだよ!

mikeeks さんのコメント...

こちらも同じく忙しくてなかなか自分のブログも更新できないでいたよ。ほんとウィリアムの集中力には感心する。しかもゲームとかじゃなくて,文字とか数字書いたりとか一体どんな5歳児だよって(笑)はるちゃんとかんちゃんはウルトラマン並み。。。つまり3分?(笑)