2017/10/31

ハロウィーン Happy Halloween!


今日はハロウィーンでした🎃👻🍭
Today was Halloween.


夕飯の後ウィリアムとコスチュームを来てトリックorトリーティングに行ってきました。分かりにくいけどウィリアムはペンギンです🐧ブライアンはお家でお留守番で,トリックorトリーティングをしに来た子供たちにキャンディーを配る役。
After dinner, William and I put our costumes on and went trick or treating. It might be hard to tell, but William is a penguin. Brian stayed home to give out candies to the kids.



ウィリアムとわたしは隣の通りの家々を歩いて回りました。
William and I went to the next street for trick or treating.



最後は自分の家の通りに戻ってきて,我が家で終了。お父さんから最後のキャンディーをもらいました。
After a while, we came back to our street and our house was the last stop. William got his last candy from daddy. :)



今年もたくさんハロウィーンキャンディーゲットです🍬🍭
He got many candies again this year. 



ウィリアムはもう来年のハローウィンの話をしていて,来年はおばけになりたいそうです👻👻👻
William is already talking about next year's Halloween, and says he wants to be a ghost next year. lol


ところで,今日ウィリアムを幼稚園に迎えに行くちょっと前に,教会のホームティーチャー(教会で各家族を毎月訪問するよう割り当てられている人)が突然やってきて,裏庭の落ち葉をぜーんぶ履いて集めてくれました!落ち葉で何も見えなかった芝生が見える✨
By the way, our home teacher came by this morning right before I had to go get William from kindergarten, and he raked the whole entire backyard!! Leaves had totally covered the ground, but look, we can see the grass now!



こんなに集まりました。今日はちょうどごみの日だったので,ごみのトラックが来るまでに間に合って持って行ってもらえたのでよかったです。今日の午後一人で落ち葉集める予定だったけれど一人でやったらものすごく大変だったろうからほんとに助かりました。感謝感謝。
Look at these bags full of leaves! It was a garbage day today, and we were able to put the bags out before the truck came to pick them up. I was going to rake the leaves this afternoon, but it would have taken forever to do it by myself. I'm so grateful he came!


4 件のコメント:

Unknown さんのコメント...

去年はたしかミニオンだったよね?
ペンギンかわいい➰(~o~)
キャンディ沢山、子供はたまらないね(^.^)

あんま

陽子 さんのコメント...

ウィリアムペンギン可愛い♡
お調子者のおばちゃんも可愛いわよ!笑
ウィリアム、またお菓子たくさんもらったからご飯食べないね。

mikeeks さんのコメント...

あんまへ:おととしがミニオンだったよ。去年はアラジンのジーニー。(^^)キャンディー大人もたまりません(笑)

mikeeks さんのコメント...

よーぶへ:ペンギンよく見ると微妙なんだけどね。お菓子そんなに食べてないけどね,おやつのときはいつもあのバケツから選んで食べてるよ。一度に3つとか食べる。これってそんなに食べてないとは言わない?(笑)