2017/10/18

Cize


今日はなんと!もんのすごい久しぶりにエクササイズをしました!前にやっていたBeachbodyという会社のCizeというダンスエクササイズ。久しぶり過ぎてやり始めて数分は気持ち悪くなった💦けど,そのうち慣れてきて30分無事に終了。明日筋肉痛間違いなし。続けられるかなあ~。
Today, I exercised for the first time in over a year and a half! I did Beachbody's Cize (dance exercise). I felt sick right after I started it, but soon I got used to it and was able to complete its 30 minutes workout. I'm positive my whole body will be sore tomorrow. I wonder if I can continue working out...


今日は朝からウィリアムともめて最悪なスタート。それでも幼稚園から帰って来てからは比較的穏やかな時間を過ごしました。
William and I had a big argument this morning. Perfect way to start off the day right?! Sigh... But after he came home from kinder, we had a fairly good afternoon.


ウィリアムは午後ほとんどの時間を「本」作りに費やしてました。毎日ページが増えて行きます。なんだかこんな感じのこと自分も昔やったなあ。。。親子だわ。
William spent most of the afternoon making his "book". Everyday, he adds new pages. I did something similar when I was a kid. I guess we are related.





今日郵便物を取りに行こうとして玄関の戸を開けたら,庭が落ち葉だらけでものすごいことになっていて,こりゃ落ち葉掃かねばちょっと恥ずかしいと思って一時間ばかり落ち葉掃きました。ウィリアムも外に出てきて手伝ってくれて,これがかなり助かった!この袋に2つ分いっぱいに落ち葉集めたけど,まだまだこれから落ちてくる。裏庭もひどいことになってます。
And when I opened the front door to go check the mail, our front yard looked so terrible with all the leaves. It needed to be raked badly, so I went out and raked for about an hour. William came out and help which really was a big help. We filled 2 of these bags, and there are still a lot more leaves to fall. Our backyard looks terrible too.



ウィリアムはもちろん落ち葉の山にジャンプ。
Of course he wanted to jump into the pile of leaves. :)



それから今日も作りましたよロールパン。写真はもう二つ食べちゃってますが,チョコのロールパンを7つと普通のを6つ。これであさってくらいまではもつんじゃないかな。
And I baked some more rolls today. The picture is missing two (we already at them), but I made 7 chocolate rolls and 6 regular rolls this time. Hopefully this will last at least for two days.



それから今日の夕飯はクロックポット(スロークッカー)でチリを作りました。昼に準備して夕飯の時までほおっておけばいいので楽でした。
We had chili for dinner tonight. I like crock pot dinner. You just throw everything in and it cooks for you.



先日畑でとれたサツマイモもふかして食べました。写真だと一つしかきれいなのがなくて微妙だけど,小さいのもしっかりサツマイモの味がしておいしかったです。日本のサツマイモみたくホックリした感じじゃなくてベチャっとした感じだけど。日本のおいしいサツマイモ食べた~い!
I steamed the sweet potatoes we got from our garden too. They don't look all that good except one, but the even little ones tasted just like the big sweet potatoes. :) They weren't as good as Japanese sweet potatoes, but was good enough. I want to eat yummy Japanese sweet potatoes!



1 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

手作りの本!!
幹ちゃんの血を脈々と継いでいるね!笑
良くやったよね。
○○屋さんとか。懐かしいし、おもちゃがなくても楽しく遊べたよね。
パンや料理も相変わらずマメに頑張ってて偉いよ。
こちらは毎日手抜きですわ!苦笑