2017/10/16

ハローウィンストア&誕生日ディナー Halloween Store & Birthday Dinner


今日は土曜日で昼間買い物に行きました。
It was Saturday today and we went shopping.


まずはTarget(ターゲット)へ。ハローウィンのコスチュームおもしろいのがいろいろありました。
First we went to Target. There are some interesting costumes.

パンダ Panda

フライドポテト French Fries

ドーナッツ Doughnut 


Targetの後はハローウィンストアに行ってきました。今回は前回行ったのとは違うお店。こっちの方が人気があるみたいでたくさん人がいました。
Then we went to a Halloween store. This time we went to a different one from the last one. It looked like this one was more popular than the other one since there were a lot more people there.


それにこっちの方が怖い飾りつけも多くてウィリアムはちょっと怖がってました。笑
And there were more scary decorations at this store, and William got a little scared.



今日ハローウィンストアに来た目的は,なんとブライアンのコスチュームを買うため。結婚してから初めて(恐らく人生初?)仮装をします!今年のハローウィンが楽しみです♪ブライアンが何になるかはお楽しみに(^^)
The purpose of going to the Halloween store was to buy Brian's Halloween costume. Yes, you read it right, to buy Brian's costume! Can you believe it?! It's the first time since we got married that he is going to be something for Halloween. It might be the first time in his life! I'm so looking forward to Halloween this year.


ところで,今日は遅ればせながら自分の誕生日祝いのディナーに行ってきました。当初寿司を食べに行く予定だったけど,急きょ寿司は来月の結婚記念日にしようということになり,ほかに特に食べたいと思ったものが思いつかなかったので近くのメキシカンレストランへ。
By the way, we went out for dinner to celebrate my birthday tonight. We were originally planning on going to a Sushi place, but right before dinner we decided to go there for our anniversary next month. I didn't have anywhere else I really wanted to go, so we decided to go to a nearby Mexican restaurant, Casa Mexico. 



相変わらずすごいボリューム。おいしい~。
So much food as always. The food is always good too. 



ウィリアムは家から持参したのりたまおにぎりと,お店のトルティヤチップスとルートビアだけ。


期待していた誕生日のソンブレロ(帽子)はかぶらせてもらえず残念。しかもお店を出たら急に気持ち悪くなってしばらくダウン。とんだ誕生ディナーとなりました。まあそれも良い思い出かな。
I thought they would bring me a sombrero to wear for my birthday, but I didn't get to wear it. :( And after I left the restaurant, I started feeling sick and was down for a while. :( :( So much for dining out for my birthday...but it would be a memorable day.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、どれも可愛いよ♡
特にポテト。
メキシカンのお店もまた凄いね!量がハンパない。
それ、全部食べれたの?笑

mikeeks さんのコメント...

ポテトいいよね。半分以上は食べた。ブライアンも1/3くらいしか残してない。こっちに住むともう感覚狂う。日本に戻るとえっ?!ってくらいの量の少なさにびっくりする(笑)