2017/10/16

前の投稿からの出来事 Things Happened Since Lat Post


なかなか毎日忙しくてブログが更新できてません💦
It's been kind of busy and hard to update everyday.


今回は食べ物の話を💛
In this post, I'll talk about food.


先週水曜日はプルコギを作りました。いつ食べてもおいしい♪ I cooked Bulgogi for dinner last Wednesday. It's always delicious!



それから,畑で採れた超ミニメロン。切ってみたら中は超緑でした。
And, I finally cut the cantaloupe from our garden, and inside was mostly green. :(


実より皮のが暑いし!😭
The skin was thicker than the fruit!



それからブライアンに誕生日にもらったゴディバのミルクチョコ(ヘーゼルナッツクリーム入り)。めちゃクリーミーでおいしい♡
And I tried some of the Godiva chocolate Brian gave me for my birthday. It's milk chocolate with Hazelnut cream, and is so rich and yummy.



それからメキシコ人のマリエラにもらったチョコフラン(チョコケーキの上にプリンみたいのが乗ってる)日本人には甘すぎ~。
This is chocolate flan my Mexican friend Mariela gave me. It's too sweet for Japanese. lol



そして先週は酢豚も作りました。実家で食べてた母の味とは全然違ったのでイマイチ。
And I cooked Subuta (Sweet and sour pork) too. It didn't taste all that great too me. It was so different from my mom's. I love my mom's the best.



ハート形のハムパンも作りました。形がいまいち。どうしても上手にできない。ウィリアムはハム食べてくれないので,嘘ついてサラミパンだと言ったらパクパク食べてた(笑)そんなんで食べるのか!?
I baked some heart shaped ham bread too. I can never make them right though. William doesn't eat ham, so I told him it was salami bread. Then he happily ate it, ha ha. 

4 件のコメント:

Unknown さんのコメント...

相変わらずたくさん色々作るね(^O^)

美味しそう(~o~)

あんま

mikeeks さんのコメント...

いや~あんまも毎日お料理してるでしょ?毎日作ってるものを載せてるだけだから大したことないよ~。(^^)

陽子 さんのコメント...

この中で1番食べたいのはGODIVAのチョコレート!!
あー食べたいなぁ♡
贅沢なお菓子、満たされるよね!

mikeeks さんのコメント...

よーぶへ:おいしかったよ~まろやかで💛ぜいたくなお菓子も好きだけど,相変わらず質より量で行きたい自分がいる(苦笑)