2017/10/10

誕生日 My Birthday


今日はわたしの誕生日でした✨✨✨
It was my birthday. 🎉🎉🎉


今日で車の免許が切れてしまうので更新しに行ってきました。朝ウィリアムを幼稚園に送ってからその足で8時半頃一度行ったら,なんと待ち番号100番目だったので誕生日にそんなに待ちたくないって思って家に戻って午後に出直すことにしました。
My driver's license was going to expire today, so I went to DMV to get it renewed. First I went in at 8:30 am after I dropped William off at kindergarten, but there were already so many people and I was number 100 in line. I waited like 5 minutes and decided to go home and come back in the afternoon. I didn't want to wait for a long time on my birthday.


そして,午後になって2時ころなら空いているだろうと思って今度はウィリアムも連れて行ったら,なんと,待ち番号390番でその時点でサービスを受けている人の番号は250番くらい。つまり140人待ち。ガーン😨午前中そのまま待ってればよかった💦
And I went back around 2 pm, this time with William, thinking it would be less crowded. But to my surprise, there were way more people in the afternoon. Now I had to 140 people waiting before me. I should have stayed and waited in the morning. 


結局免許更新できるまで2時間かかりました。ウィリアムは待ってる間,ほんとに静か~に一人で文句も言わずにひたすら1時間半絵を描きまくって,そこでいったんおやつ休憩して,その後また呼ばれるまで絵を描いてました。
After all, it took two hours to get my license renewed. While waiting, William behaved so well, being quiet and just kept drawing pictures for an hour and a half without complaining a bit. Then he had some snacks, and went back to his drawing. 


どこかに行って待たなければならないときに,ウィリアムはすごい忍耐強いというか長い時間静かに座っていられるのでほんとに助かります。
When it comes to waiting/sitting for a long time, he is very good at it, and it really helps.


時間かかりましたが無事に更新できました(写真は本物が届くまでの仮の免許証)今回8年有効の免許書を選んだのでしばらくは更新の心配しなくて済みます。
It took a while, but I got my license renewed. Whew. This time I got 8 years one, so I don't have to go back to DMV for a while.


と昼間はとんだ誕生日でしたが,夜は家族にささやかに祝ってもらいました。
So the day was kind of hectic, but we had a little birthday party in the evening. 


平日で外食は難しいので夕飯はコストコのピザ🍕
Since it was a week day, we decided to have Costco pizza for dinner.


それからケーキは苦手なのでアップルパイ🍏
And for cake, I asked for an apple pie. 


そしてプレゼントプレゼントももらいました🎁
And Brian and William gave me some presents.


義理の母からお花もいただきました🌹ブライアンの職場まで持ってきてくれたのをブライアンが家に持って帰ってきてくれました。
My mother-in-law gave me some flowers. (She dropped the flowers at Brian's office to take home.)


免許の更新で時間かかったり風邪もまだ治らずじまいで体調がいまいちだったりしましたが,日本とアメリカ,その他の国のお友達からもメッセージをいただいたりして良い誕生日になりました。
With DMV and my cold, it was not the most pleasant birthday I have had, but I received so many birthday wishes from Japan, US, and some other countries and I say I had a really good birthday. :)

4 件のコメント:

Unknown さんのコメント...

おめでとう🎵
素敵に歳を重ねていきたいね(^O^)

あんま

陽子 さんのコメント...

免許の更新、散々だったね!
待ち番号390番って凄い状態だよね。笑
ウィリアムはお利口さんで助かったね。
貫太じゃ無理むーり!!!

お義母様から頂いたお花、素敵♡
被写体も素敵よ♡ふふふっ。

mikeeks さんのコメント...

あんまへ:ありがと~。ほんと素敵に年を重ねられるように,毎日がみがみ怒るのやめなくちゃ(笑)

mikeeks さんのコメント...

よーぶへ:まあ朝からの通し番号だけどね。日本みたいに午前中の決まった時間に行くって決まってないし,一人一人手続きして写真撮ってってやるから時間かかるんだよね。被写体年をかくせないわ~