2017/05/05

いろいろなお祝いの日 Celebration Day


今日はいろいろなお祝いごとがありました。
There were three different things to celebrate today.


まずは朝YMCAのクラスで,お友達のマケーナちゃんの5歳の誕生日のお祝いをおやつの時間にしました☆
First of all, it was one of the ELR friends' 5th birthday and we celebrated during the snack time.



続いて今日はこどもの日。こいのぼりと兜の前でウィリアムの写真をパシャリ。兜についている服は来年はもう小さくて着れなそう。
Next, it was Children's Day (Japanese holiday). The costume he has on won't probably fit next year. :(



それから今日はメキシコの祝日,シンコ・デ・マヨ(5月5日)。夜メキシコ出身のマリエラの家でパーティーがあり,家族で行ってきました。本場のメキシコ料理を食べたり,ピニャータ割りをしたり,楽しい時間を過ごしました。
Also today was Cinco de Mayo (Mexican holiday). We went to Mariela's house for the party in the evening, and had a lot of good food including real Mexican food. We also did Piñata. 






それから,今日は新しい食洗機が届きました☆☆☆これまで使っていた古いやつが壊れてから数か月,ずっと手洗いしてましたが,やっと先週土曜日に買いに行って今日配達してもらいました。これで少し洗い作業が楽になる~♪
And finally, a new dishwasher was delivered today! Whoohoo! It's been a few months since our old one all the sudden died during the cycle, and I have been hand washing all the dishes. It wasn't too bad, but it will be nice to be able to use a dishwasher again. 










2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

端午の節句、おめでとう!
ウィリアム羽織がまだ着れるんだね。
はるとはアウト。貫太は来年は無理かなー?
お腹出てるから。笑
食洗機、ゴツイね。でも家事が楽になるのは嬉しいね!

mikeeks さんのコメント...

そちらも子供の日おめでとさん。そっか,羽織か!名前が出てこなかった。まだまだ着れるかと思ったけれど今年で終わりそう。食洗機はこれキッチンにはめ込み式になっていて,こちらではこれが普通のサイズ。日本みたいなカウンターに置くようなのは売ってない。だいぶ助かってるよ。