2017/05/02

またまた消防署見学 Field Trip to Another Fire Station


今日はウィリアムのプリスクールで消防署見学に行きました。🚒先週のYMCAのクラスに続き2回目。また新しい帽子をもらいました♪去年のも入れて合計3つになりました。
There was a field trip for William's preschool this morning and we went to the fire station. We went to the other fire station last week with YMCA class, and William got another hat. Now he has three of them including the one from last year. :)

みんなまぶしくて全然まともにカメラ見れてない(笑)
The sun was too bright for them to look at the camera, ha ha.

今回は運転席に乗せてもらえました☆
Kids got to sit in the driver's seat. :)


消防署見学の後は,場所を移動して公園でひと遊び。おやつも食べてまた遊んで。天気はよかったけれど風が吹いていて寒くて,見ている親としては早く帰りたくてたまりませんでしたが,子供たちはみんな風なんか全然気にしてないようでした。
After the fire station, we went over to a park, and played for a while. Then they had a snack time and played some more. It was a sunny day, but also windy and a bit chilly, so I wanted to go home as soon as possible, but kids all didn't seem to care about the wind and just wanted to keep playing. 



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

この帽子って必ずもらえるのね!笑
見学させてもらえた上に、こんな素敵なプレゼント貰えるなんて凄いぜアメリカ。

mikeeks さんのコメント...

帽子みんなもらえるっぽい。ここでは鉛筆ももらってきたよ。握りしめていると手の温度で色が変わるの。