2017/05/04

またまたペットショップ&公園 PetSmart & Park Again


今日はこの間行ったばかりのペットショップにまた行きました。朝10時までに友達のお家に遊びに行く予定になったいたのでささっと動物をひととおり見て来ました。今日はインコの前でパシャリ📷
William wanted to go to PetSmart again, so that's where we went first today. We had a playdate with our friends, so we quickly went through the store to see the pets. Today I got a picture of William in front of parakeets. :)



その後はYMCAのクラスで一緒のお友達の家に遊びに行って11時半ころまで遊び,それからこれまたウィリアムの要望でおとといプリスクールで行ったばかりの公園に遊びに行きました。今日はとても暑くなって26度超え💦でも乾燥しているので汗はそんなにかきません。
After that, we went to our friends' house to play. They go to the same YMCA class. We were there until around 11:30 am and went to the same park we went to on Tuesday for the field trip for William's preschool. It was such a hot day (got up to over 80 degrees). I'm glad it's not humid at least.

雲一つない良い天気 It was such a beautiful day.

おやつの時間 Snack time

暑くて顔がこんなに真っ赤になりました。
His face got really red from the heat.


ところで,公園でさて帰ろうと思ったら,車の鍵がない!😨何度探してもない。。。車の中を見ても見えない。。。ブライアンに電話して,2つ隣の町にある職場から助っ人に来てもらいました。結局車の後部座席のベルトの下に隠れてました。これで鍵を車の中に置き忘れてしまったの3度目。おっちょこちょいなのは親ゆずりです。
After William played for a while and we had some snacks, we decided to go home. Then there was a problem. I could not find my car key anywhere. I looked in my bag and pockets, but no luck. I looked inside the car through the window, but couldn't see it. So I had to ask Brian to come all the way from his work (two cities away) to rescue us. The key was hiding underneath one of the seat belts in the back seat. This is the third time I have done this. I blame on my parents for the forgetfulness.



それからこれは昨日のことだけれど,教会の「活動の日」の活動がありました。今回は母の日のプレゼント用のバスソルトとカードを作りました。わたしは義理の母用に一つ作りました。喜んでくれるかは謎。。。
And this was from yesterday, but there was an Activity Days last night and we made some bath salt for Mother's Day. I made one for my mother-in-law. I wonder if she will like it or not...

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアムは動物とかいう大好きなんだね!
ペットショップで楽しめちゃうなんて良いね。日本も暑くなってきたよ。半袖でも暑い!
そして蒸し暑い!
日焼けしたウィリアム、可愛いね!

mikeeks さんのコメント...

日焼けじゃないんだけど暑くなると顔がすぐ赤くなっちゃうの。母親ゆずりだなこりゃ。動物結構好きだよ~。これから何度もペットショップ行かされそうだなあ。動物園も。日本はほんと蒸し暑いよね。それだけはこっちにいてよかったなと思う。