2017/05/19

またまた動物園へ! Zoo Again!


今日はまた動物園へ行きました!と言っても目的は2日前に買った例のかわいくないキリンの傘がすでに壊れたので(一度も使ってないのに!)交換してもらいに行ってきました。年間パスがあってよかった。ただで入場できるから。
William and I went to the zoo again today! Well, the umbrella we just bought two days ago already broke, so we went to exchange it. Luckily we had a year pass that we could get in free.


動物園行ったらやっぱり傘交換だけでは済まず。やっぱりまたお約束のキリンの滑り台。
Of course William didn't just let me exchange the umbrella.




ほかにも少しだけ動物を見て30分以内に帰って来ました。今日は先日とはうって変わって暑いのなんのって!
We saw some animals, and William slid down the giraffe slide, etc. but only stayed about 30 minutes. It was such a hot day, totally opposite from two days ago. 



今日は午後からお友達の家に遊びに行きました。家の裏庭で遊び,近くの公園でもしばらく遊び,あとはお家の中でレゴをやって遊びました。お友達と遊ぶ約束があったりするとウィリアムも楽しそうだし時間が早く過ぎてくれて助かります。
In the afternoon, we went to our friends house. The kids played in their backyard, at a park just across the street from their house, and after that they played with Lego for a while. It like having a playdate because the time goes by quicker and William seems happier playing with friends.



ところで今日はこれ完成しました。おとといの「活動の日」の活動でクロススティッチをやったのでその残りを完成させました。小さいけど結構時間かかる。でもこういうの大好き♪
And today, I finished this little cross stitch project that I started two days ago at Activity Days. It's small but took a while to complete. I love this type of things. :)








2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

何も使ってないのに傘壊れたかぁ。
なんとも残念だね!
年パスがこんなところで役に立つとはね。
うちもまた買おうかなー、虹の郷の年パス。
悩む〜。

mikeeks さんのコメント...

パスあると助かるよね~。この動物園のパスはかなりいける。ほかの州の動物園とかも半額とかで入れたりするんだ。お土産屋さんでも10パーセント引きで買えるし。