2017/06/07

活動の日とスペイン語レッスン Activity Days & Spanish Lesson



今日は「活動の日」の活動がありました。先週から子供たちが夏休みに入ったので,朝の10時から集まりました。今日は日記帳作り。市販のノートに色紙やシールなどで飾りつけたり,中に総大会や聖文からの引用を貼ったりしました。今月末までに少なくとも10日日記を付けるのが目標です。ウィリアムは活動の間お絵かきをしておとなしくしていました。
We had Activity Days today. Since kids are out of school, we had it at 10 in the morning. We made a journal/quote/Sunday book. The girls decorated the outside of a notebook with colored paper, stickers, etc. and glued some quotes from general conference and scriptures inside. They are to write a journal at least 10 days until the end of the month. While we did this activity, William was being a good boy, drawing pictures. :)




午後からはマリエラの家でスペイン語のレッスンがありました。ウィリアムが途中でつまらないと言い出したけれど,マリエラの子供たちに誘われて地下の部屋で陶器を作る粘土で遊んでもらって楽しくしていたようです。
In the afternoon, William and I went over to Mariela's house for a Spanish lesson. William got bored in the middle of the lesson, but Daniel, Mariela's son invited him to come play with him, his girl friend and Laura with pottery clay in the basement. So he went down the stairs and had a good time. :)

それにしても今日は暑くて37度まで上がり,昼間はウィリアムの自転車乗りに絶対行きたくないって思ったので,朝9時頃活動の日の活動に行く前に30分ほど自転車乗りについて行ってきました。その時点ですでに30度近くあったので少しの時間だけれど汗ばみましたよ。明日は少し涼しくなるようだけど,またウィリアム自転車乗りたがるんだろうなあ。
By the way, it was a hot day. I got up to 97. I didn't want to go out during the day, so I made William practice his balance bike earlier in the morning before we went to activity days. It was only 9 am when we left, but was already like 86. We were out for about 30 minutes but I was sweating. It looks like it's going to be cooler tomorrow, but I'm sure William wants to go out and ride his bike again. 

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、自転車どう?
うちも今日も貫太とやったけど、二、三回やってコケたら「歩いてブラーン、ドンってすぐなっちゃうから痛いから辞める!」って片言な日本語で言い放って練習放棄しました。

足短いから絡まるんだよね!笑笑

mikeeks さんのコメント...

自転車雨じゃなきゃ毎日乗ってるよー。今日も行ってきた。結構上手になってるよ。わざと蛇行運転したりしてる。ここ数日冬みたいに寒くて今日もパーカー着て行ってきたよ。最高気温も15度行くか行かないかで6月なのに暖房かけてるよ。笑えるかんちゃん。足短いからなんだ?笑 がんばって~。