2017/06/18

父の日 Father's Day


今日は父の日でした。
It was Father's Day today.


育ててくれたお父さんに感謝。こちらでお世話になっている義理のお父さんにも感謝(先日から椎間板損傷でほとんど寝たきり生活が続いていますが。。。)それからウィリアムの良き父親でいてくれるブライアンにも感謝。
I'm grateful for my father who raised me, and my father-in-law who has been really nice to me (he has had problems with his disks and has been lying down on the reclining chair most of the time for the last several days), and of course I'm grateful for Brian who is a wonderful father to William.


実家の父には前もってオンラインで飲茶などの詰め合わせを送りました。遠くに住んでいるのでそれくらいしかできないけれど,感謝の思いが遠くからでも伝わったといいです。
For my father, I ordered some Chinese food online and had them shipped to him. That's like the only thing I can do from here, but hope he knows how much I appreciate him.



義理の父には3人(ブライアン,ウィリアム,わたし)から,本(皆既日食用のサングラス付き)とチョコレートパン(手作り)をプレゼント。ブライアンには,ウィリアムとわたしからTシャツと短パン,キーライムパイ(手作り)をプレゼント。義理の弟たちにはクッキーをプレゼント。
For my father-in-law, we gave him a book with a sunglasses to see total solar eclipse, and homemade chocolate bread. For Brian, William and I gave him a card (William drew pictures and wrote some message), t-shirt and a pair of shorts, and homemade key lime pie. For brothers-in-law, I gave them peanut butter cookies.

もうこれだけしかないけどキーライムパイ。。。
Key lime pie...almost gone. lol



今日は日曜日ということもあり,いつものようにブライアンの家族みんなで集まって夕食。子供たちはいとこ同士で昨日に続きはしゃいで遊んでました。ウィリアムは帰る時間になっても帰りたくなくて泣き叫んで困りました💦楽しかったんだろうなあ。
Since it was Sunday, we got together with Brian's family and had family dinner. Kids (cousins) were happily playing together. William didn't go home when we had to leave, and was screaming and crying. He must have had a great time. 




さて帰ろうと思いきや,車の下にうずらの家族が!!写真にはみんな写ってないけど15羽かえったばかりの雛がいたんです。やっとこさ車の下から動いてくれて(というか策を講じて無理やり動かした,笑)無事に帰ることができました。雛超小さくてかわいかった~💖
As we went out to get into our car, we found a quail family was all under our car! You can't see in this picture, but there are 15 babies and they are all so tiny and cute! After a while, they finally headed towards their nest (well, more like we made them go away, ha ha). Whew.


黒い点みたいな雛見えるかな?
Can you see the baby (a tiny dot)?




2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

父の日のプレゼント、うちも今回は松坂牛のハンバーグにしたさ。
たまたま昨日私宛の郵便物が実家に届いたみたいで、お父さんからメールが来たんだけど、その返事に、「ハンバーグと飲茶はどうだった?」って聞いたら、「バーグ VS ヤム、どっちもどっちかな WWW 少し食べてあとは冷凍庫で春まで冬眠かも?こちらはいまホットケーキがはやってます!朝からナイフとフォークでムシャムシャ。」って。笑
相変わらずでした。

mikeeks さんのコメント...

お父さん相変わらずだね。苦笑 松坂牛のハンバーグおいしそう~!それも飲茶も両方食べたい。