2017/06/14

お友達と遊ぶ約束 Playdates



今日は午前中も午後もそれぞれ違うお友達と遊びました。午前中は教会のお友達の家に遊びに行って,子供たちは広~い裏庭で勝手に遊ばせておいてわたしと友達は家の中でベビーも一緒におしゃべり。午後は別のお友達二人と公園で遊びました。二人とも用事があって長くは入れなかったけれどそれでも1時間近くは遊んだかな。
We had 2 playdates today. In the morning, we went over to one of the church friend's house. My friends and I along with her baby chatted inside while kids played in the backyard. In the afternoon, we went to a park and met up with two of our friends. 


お友達と遊んでいる写真は両方撮り忘れてしまったのでウィリアムの写真を。目の錯覚で乗ってる石が浮いているように見える!
I totally forgot to take pictures of the kids playing together, so here is a picture of William on the rock. Looks like it's floating!


今日みたいに毎日お友達と遊べたらいいのになぁ~。
I wish William could play with his friends everyday.



ところで今日は先週ウィリアムが食べたいと言っていた手作りのパスタを作りました。イタリアンソーセージの入ったトマトソースは簡単だけど煮込むのに時間がかかるし,パスタも10個も卵黄使って結構手間がかかるんです。でも偏食児のウィリアムが食べたいと言うのならと張り切って作ったのに,ひっと口も食べなかった👿👿👿というか夕飯まったく食べなかった。今日いっぱい遊んで食事の時間の時にはかなり疲れていたんだとは思うけれど,それでも頑張って作ったのにと思ってカチンときました。明日も同じメニューだけど食べてくれるかは謎。
I made this homemade pasta (both sauce and pasta). I had made this before and it's so yummy, but takes time to cook. But William who is a picky eater wanted to eat it, so I had to make right?! Guess what, he did not even eat a bite of it! I was mad. He actually didn't have anything for dinner. He must have been really tired from playing outside, but still, I was not happy. We'll be having the leftover tomorrow, but I wonder if he eats then.



そんなウィリアムもこんなかわいいところがあります。みかんを食べたらすごく小さい房があって,かわいいかわいいと言って食べるのをちゅうちょしてました。食べてあげたら喜ぶよと言ったら食べました(笑)
William can be both naughty and sweet. He was eating a mandarin and found a small piece. He didn't want to eat it because it was so small and cute. He ate it after I told him it would make the baby mandarin happy if he ate it. lol

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

子供もある程度大きくなってくると、子供同士で遊んだその間見守りながらママ友とお喋り‥‥それが良いよね!
ウチも悠斗があんな感じだから、誘われないしなかなか一緒に遊ぶことって少ないよ。
だから貫太の方で友達が出来たらなーって常々思っているよ。
数少なくて良いから、愚痴を言える、話せる人があると嬉しいよね!

mikeeks さんのコメント...

もう最近はほとんど公園で遊ぶとき勝手に遊ばせて自分は座ってるよ。でもウィリアムが一緒に遊具で遊ぼうって言って無理やり遊ばされることも多い。はるちゃんのこと気を使ってくれてるのかもしれないけれど誘われないのもさみしいよね。