2017/06/24

サーカス Circus


今日はサーカスに行ってきました🎪
We went to see a circus today!


子供の時に一度か二度行った記憶があるけれどそれ以来ずっと行ってません。昔と違って(日本とアメリカの違いかも)うるさい音楽がガンガン流れていて,普段あんまりガチャガチャする音楽を聞かない我が家の3人にはちょっと大変でした。
I remember going to see a circus once or twice when I was young, but I didn't remember it to be so noisy like it was with this one. I'm (three of us are) not used to listening to loud music, so it was a bit too noisy and hard to sit there the whole time with the music.


サーカスが始まる前や休憩のときに,ゾウやラクダやポニーに乗れたり,フェイスペインティングができたり,虎と写真が取れたりするコーナーがあって,今の日本のサーカスがどうなってるか分からないけれど,アメリカっぽいなと思いました。ちなみにウィリアムにゾウに乗りに行こうと誘ったけれど見てるだけでいいというので写真だけ。
Before the circus started and during the intermission, there were corners that you could ride an elephants, camel, and ponies. You could also have a picture taken with a tiger, and do face painting. I asked William if he wanted to ride an elephant, but he just wanted to watch people ride it.



サーカスが始まって,まず虎の出番。でっかい猫を見てるみたいでした。よくしつけてるなあと感心。
The circus started and the tigers did their performance. They were well trained, and looked like big cats. :)





そして空中ブランコ。
And the aerial bar.



丸いボールの中をバイクが走るやつ。一度に3台入って走り出したときにはぶつかるんじゃないかと思って寿命が縮みそうでした💦
And this one freaked me out. At one point, three motorcycles went inside this thing and ran around, and I was afraid they might crash!




これはよく見えないけど,上の輪っかの中で女の人が自転車こいで回ってるんです!
And this one, you can't really see it, but there is a lady riding a bike inside the ring on top!




そしていちばんかわいかったゾウさんたち💖出番が終わって帰るとき,でっかい💩を残して行きました(笑)
The elephants were our favorite. :) They left big poos when they were done performing. lol



このほかにもいろいろありました。
And there were many more.


そしてフィナーレは人間砲弾💣💣💣ビデオ撮ったのでどうぞ。完璧アメリカっぽいです(笑)
And the finale was "Human Cannonball". Enjoy the video I took. :) 



それから帰り際に,知らない女の人が,なぜか分からないけどサーカスで売っていたホワイトタイガーのぬいぐるみをウィリアムにくれました。ウィリアムラッキー♪これより小さいやつがたしか15ドルで売られてたからこれ結構すると思う。
As we were heading out, a random lady gave William a stuffed white tiger. If I remember right, the smaller one was being sold at $15, so this one probably cost at least $25. William got lucky. 

左のやつがもらたぬいぐるみ。
The one on the left is the one he got.


今日は夕方に結婚式の披露宴にも行ったりして充実した一日でした。ウィリアムはきっとすごく疲れたんだと思う。ブライアンが寝かしつける日はすぐに寝付かないのに,今日は結構あっさり寝ちゃいました。
And this evening, we went to a wedding reception. It was a busy exciting day for us. It was Brian's night to put William to bed and he never falls asleep quickly with him, but today he fell asleep pretty quickly. All the excitement we had must have made him really tired.

披露宴があったお宅のあひるの子
Ducklings at the wedding reception.





2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

サーカス!!!
良いなぁ♡
昔行ったよね?ボリショイサーカス!
確かサーカス行ったのにアイスクリームの形で中にくるくる巻いた紙が入ってて、びよよーんって伸びるやつ買ってもらったんだ!
サーカスって子供には結構刺激的だよね!

mikeeks さんのコメント...

ボリジョイだっけ?アイスクリームの形の中にくるくる巻いた紙入ってるやつなんてまったく覚えてない。お母さんがニッセイのときにサーカス来たの覚えてる?それには行ってないと思うけど,その綱渡りの人が落ちまくったって話を聞いたのをよく覚えてる(笑)