2017/06/22

お友達と遊びました♪ Playdate


今日は昨日と比べたら気温が低く(30度くらい),風もあって比較的過ごしやすかったです。
It was a lot cooler than yesterday, like 86. And it was windy, so it was pretty nice.


朝9時過ぎにスーパーに買い物へ行き(アイスクリームを買い忘れてショック!),帰って来てから40分ほどウィリアムのバランスバイクについて行ってきました。
William and I went grocery shopping in the morning (and I forgot to buy some ice cream!!). And then we went balance biking for like 40 minutes. 

休憩中 Having a break.

途中で一ブロックとなりの道に住んでいる教会の友達のウィル君に会い,ウィル君も自転車に乗っていたので競争みたいな感じになって,どんどん行ってしまうので,必死に走ってついて行きました。💦💦💦
We saw our church friend Will, who is 4 years older and lives on the next street from us while biking, and he also was riding his bike. Then William and Will decided to compete with each other who could ride faster (Of course Will was faster with his real bike), and I had to literally run chasing them.


帰って来て一休みしてからお昼ごはんを食べて,今度は近くに住む仲良しのハーフのお友達のお家に遊びに行きました。1時過ぎに行って4時半ころまでず~っと子供たちは外で遊んでました。石の発掘したり,滑り台やブランコで遊んだり,鳥の巣もどきを作ったり。
After we came home from bike riding, we had a little break, and had lunch, and in the afternoon we wen to our close friend's house for a playdate. We went there around 1 pm and didn't come back until after 4:30. Kids mostly played outside and had a great time together, digging dirt to collect rocks, playing with a play set, making bird nests, etc. 


最後にアイスクリームをもらって食べました。🍦
And we all had some ice cream cone at the end. :)

みんないい笑顔(⌒∇⌒) Nice smiles.

昨日の夜2時まで頑張って仕事やって終わりにさせたので,今日ウィリアムとお友達の家に遊びにこれて良かったです。来週末まで次の仕事はこないはずだからちょっとゆっくりできそうです。
I'm glad we could go to our friend's house today and had a good time together. I stayed up until 2 am last night to finish a translation project, so we could go play with our friend, and it was worth the effort. The next job shouldn't come until the end of next week, so I have about a week of freedom.


それから今晩ハチドリ(ハミングバード)用の餌台(?)を台所の窓の外に吊るしました。餌って言っても砂糖水なんだけどね。ハチドリの大好物です。砂糖水飲みに来てくれるかなぁ。
And, we hung a hummingbird feeder right outside of the dining room. I hope hamming birds will come. 🐤



2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

ウィリアム、バランスバイクすごい乗れるようになったんじゃない?
見ててそんな感じする!
貫太はまだやっとこ足がつくくらいだからなかなか上手くなりませんね!笑

mikeeks さんのコメント...

かなり上手だよ~。さささーっとどんどん行っちゃう。だからおっかけるのが大変💦来年には確実に自転車買うと思う。