2017/06/28

ニジマス Rainbow Trout


今日は朝からウィリアムが朝ごはん食べるのに1時間以上かかったり,ほかにもあってモメてドッカン🌋🌋🌋そして夜もご飯食べるのに1時間以上。ちなみにミニトマト一つ食べるのに20分以上かかってる!ありえない!
The day started out terrible today. It took William over an hour to eat breakfast, and he had some other issues, so I got really really mad at him. And again, it took him over an hour to eat. It took at least 20 minutes just to eat a tiny grape tomato! Unbelievable.


そんなこんなで全体的に気疲れした一日でした。
So it was a very mentally tiring day for me.




でも午後はマリエラのうちにスペイン語を教えてもらいに行き,そのために焼いたパン。
But I had some good time too. We went to Mariela's house to learn Spanish. So, I made some mayo bread (sounds terrible but they taste good!).




それから今晩は夕飯にニジマスを食べました。先日教会の友人からもらったんですが,その家族釣りに行って大量にニジマスが釣れたのだけれど,家族のだれも魚が好きじゃないそうで。じゃあなんで釣りに行く?!!って感じです。ということでおすそわけしてもらったのを料理しました。
And for dinner, I cooked rainbow trout I got from a church friend last week. This friend and her family went fishing and got tons of rainbow trout, and none of the family member likes fish, so she was giving them away. Why did they even go fishing?!! I don't know...


日本じゃあマスって言ったら塩焼きだけど,グリルがないので(外にあるバーベキューグリルは自分じゃ使ったことないので)塩焼きは断念してフライにしたものと,それを南蛮漬けにしたものと2種類作って食べました。たま~にお店で売ってる冷凍ものの魚を食べるくらいなので,久しぶりに本当の魚を食べた気がしました。
In Japan, we normally put salt on trout and grill them. But we don't have a grill like the one in Japanese kitchens, and I don't know how to use our grill outside, so I deep fried them. Here, when I buy fish, it's normally frozen fish from the store and they aren't as good, but the trout were very fresh and tasted a lot better than the ones from the store. :)




2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

少し前に私も友達からニジマス貰ったよ!
友達は、釣堀の方からムニエルが良いと勧められたそうだよ。
で、我が家はハーブソルトで味付けして焼いたり、ムニエルにしたよ!
食事に時間が掛かるのはホント手を焼くよね。
貫太も時間かかるけど、さすがに30分かな?
1時間はドッカンしても良いレベルだよ。笑

mikeeks さんのコメント...

ムニエルも考えたけど,いつも魚っていうとムニエルがほとんどだから,違ったものをと思ってね。昨日の夜もご飯ちゃんと食べずに大モメしました。もういい加減してほしいわ~。今はブライアンが怒ってる。ウィリアム鼻くそを手で持ってて洗って来いと言ってもそのまま何もせずって感じで。もう振り回されてますわ。