2016/05/10

アメリカに戻りました! Back in the USA



昨日9日の夕方5時過ぎ(アメリカ山岳部標準時間)に,やっとアイダホ州ボイシ市にある自宅に戻ってきました!日本を9日の朝9時半ころ家を出て,沼津駅の北口から高速バスに乗って成田空港へ。沼津北口に思いがけぬ友達のかっちゃんが来てくれました(しかも裾野からチャリで)。お菓子のお土産までもらっちゃってありがとう~。

A little after 5 pm yesterday (9th, MST), William and I finally made it back home in Boise, Idaho. We left my parents around 9:30 am yesterday (9th), and took a highway bus to Narita Airport from Numazu station. At the station, one of my friend Katsue came to see us off (She rode her bike from her house in Susono!). She gave us some snacks/candies to take home too. Thanks Katsue!



成田までは両親が来てくれました。最後は帰りの電車の時間の関係であわただしくお別れだったけれど,無事に間に合ったようで何より。

My parents came to the airport to see us off. They had to leave before we went through the security because they had to catch a train to go back to Tokyo, but glad they could come.



途中のサンフランシスコ空港のオブジェの前でパシャリ。
William liked the tower at SFO on the way home.




家に戻ってきたら,一日遅れの母の日のプレゼントが用意されていました。前から欲しかったラーメン用のどんぶり4つ!それからLindtのチョコレート♪ウィリアムからは先日教会のプライマリー(子供のクラス)で用意してくれたプレゼントをもらいました。中身は飴(いちごみるく)だったけれど,うちのお母さんに取られてしまいました。笑

Brian gave me a-day-late gifts for Mother's Day. Ramen bowls and some Lyndt truffles. William gave me a little present on Mother's Day that was prepared by Primary. 



そのほかにもブライアンが先週末にポートランドに行ったときに宇和島屋で買ってきたおいしそうな日本のお米(良く見たらカリフォルニア米だったけど,笑),三ツ矢サイダー,姫揚げ,チョコパイ,それになんともみじまんじゅう!さすがにもみじまんじゅうアメリカで手に入るとは思わなかったので感動。

And Brian also had some souvenirs from Portland trip last weekend. Some premium rice (looks like Japanese rice, but it actually is California rice. lol), Mitsuya cider (this is the best soda!), fried rice crackers, Choko-pie, and momiji manju! I got excited because I didn't think you could get momiji manju in the States! 






0 件のコメント: