2016/05/29

八宝菜もどき Stir Fry



いつも日曜はブライアンの家族と夕飯一緒に食べるのだけれど、ユタ州に住んでいるブライアンの弟夫婦に最近赤ちゃんが生まれて、ブライアンの家族は赤ちゃんを見にユタに行ってしまったので今晩は我が家で夕飯。冷蔵庫と冷凍庫にあったものを適当に入れて八宝菜もどき。まあまあってとこかな。ほんとうはウズラの卵とかきくらげとか入れて食べたいな。あるけど高いからなかなか買う気がしない。。。
Usually we have dinner with Brian's family in Caldwell on Sundays, but this week they were in Utah to meet baby Kate. She is a new baby girl to Daniel and Meagan (Brian's brother and his wife). So, we stayed home for dinner and had Stir fry. I threw in whatever things I could find in the fridge and freezer. It tasted okay. I wish we had quail eggs and cloud ear mushrooms. I guess I could buy them at Asian markets, but I'm too cheap to pay for them...

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

見た目は八宝菜ではないね!笑
分かるよ〜、うずらとキクラゲ。
あれあると八宝菜チックだよね!
でも、我が家ももどきしか食卓に並ぶことはないよ!笑

mikeeks さんのコメント...

超もどきだよ。白菜入ってないし。玉ねぎ、にんじん、赤いパプリカ、マッシュルームに豚肉とエビ。笑