2018/01/02

仕事始め First Work Day of the Year


今日は日本だったらまだ正月で休みですが,アメリカは仕事始めです。ウィリアムも冬休みが終わって今日から幼稚園始まりました。
It's January 2nd, but both Brian and William returned to work and school today. No fun!


今朝は腕時計の目覚ましが壊れてアラームが鳴らず寝坊💦8時までには家を出なくちゃならないのに起きたのは7時10分ころ。なんとか間に合ったけど危ない危ない。
This morning, I was planning on getting up at 6:30, but apparently my alarm had been broken (I didn't know that until it didn't work this morning), and I didn't get up until 7:10. Luckily I had just enough time before I had to take William to school at 8. 




ウィリアムは久しぶりの幼稚園楽しんできたようです。今日は何やったの?って聞いても覚えてないとか言ってたけど。。。
William seemed like he had a good time at kindergarten today although he said he didn't remember what he did today in school.




午後はウィリアムに付き合ってトーマスの線路で遊び。。。
In the afternoon, William and I played with Thomas trains...




磁石のアルファベットで文字を書いて遊び。。。
And with magnet alphabets...


そのほかにもウィリアムがやりたいという遊びをして遊び。。。
And did some other things William wanted to do. 


途中睡魔に襲われたのでお菓子をぼりぼり食べて眠気を吹き飛ばしてなんとか乗り切りました。
I got so sleepy a few times while playing with him, so had some snacks to keep me awake.




今日は妹家族から年賀状が届きました♪それから高校の友達が今年も富士山カレンダーを送ってくれました。友達の友達(お酒やさんをやっている)が撮った富士山の写真のカレンダーで,うらにお酒に合う食べ物のレシピが乗っていたり,写真の部分を切り取ってハガキとして使えたりします。
Today, a new year card from my sister arrived. And one of my friends from high school sent me a Mt. Fuji calendar again this year. Her friend who owns an alcohol store has taken all the pictures, and it has a recipe on the back for each month. You can also cut out the pictures and use them as a post card later.


ところで,今晩ちょっとYoutubeで2018年芸能人格付けチェックを見ました✨これ日本にいた時にすごい大好きな番組だったけれど,こっちに来てからずっと見てなくて久しぶりでした。一部だけど一流芸能人(GacktとYoshiki)すごい!
https://www.youtube.com/watch?v=bP8H2nxCC3w
And tonight, I watched on Youtube one of my favorite Japanese TV shows for the New Year. Japanese talents are to guess which music is played by professionals or amateurs, which wine is one billion dollar wine by tasting and comparing two different wines, etc.) There is always some people who guess all of them right, and there is always some people who do terrible and it's hard to explain, but so much fun. You just have to see it. lol 



ところで今晩10時過ぎに,わたしの行っている教会の指導者(預言者)であるトーマス・S・モンソン大管長が亡くなりました。90歳で最近ずっと調子が悪かったのでもうそろそろかと毎日気になっていました。若いころから多くの未亡人の方やすべての人に愛を示してきたすばらしい指導者でした。彼のようにキリストの愛をもってだれをも愛を示せる人になれるように努力したいものです。
Tonight, our beloved prophet, President Thomas S. Monson, passed away at the age 90. He hadn't been doing well for the last several months, and we all knew he wouldn't live long, but it was sad to hear the news. Throughout his life, he had been a great example to everyone. He took care of so many widows in his wards, showed love to everyone. May we all have the love he had which is the love of Christ for everyone around us.

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

年賀状届いたんだね!
意外と早かったから良かった♡
みんな相変わらずでしょう?

そちらは幼稚園始まるの早いよね!
少し日本人としては少しお正月の穏やかな時間を過ごしたいものだね。

mikeeks さんのコメント...

うん,みんな相変わらずそうだった(笑)いつか日本で正月すごしたいよ~。でも冬に帰るとちょっとしかいれないからね~。こっちのクリスマスをミスするのもウィリアムにとってはさみしいかもしれないし。今日アイダホ日本人会のお正月のパーティーがあるんだけど,ブライアンも自分も風邪で(自分は溶連菌咽頭炎ぽい)いけない。まあ持ち寄りの食事があってお餅つきとかちょっとした子供用のクラフト作りとかあるくらいなんだけどね。