2018/01/08

雪だるま Snowman


今日はウィリアムを幼稚園に迎えに行って帰ってきたら,雪だるまを作ろうと言うので昼ごはんも食べずに雪だるま作りに取りかかりました⛄
Today, William wanted to make a snowman right after he got home from kindergarten. So, we started making one even before we had lunch.



わたしは防水の手袋持ってないので,掃除したりするときに使う黄色いゴム手袋をはめて雪玉を作りましたよ。
I don't own a waterproof gloves, so I used a pair of yellow gloves that are normally used to clean the sink and stuff.


この雪,クリスマスのときに降ったやつの残りなんです。寒いからなかなか溶けません。でも今晩雨が降るらしいし,今週も雨模様できっと全部溶けてしまうと思うので,今日作ってあげれてよかったです。降ったときにはみんな風邪引いててできなかったので。ウィリアムは雪だるま作れて喜んでいました。
This snow is actually leftover snow from Christmas. It's been so cold that we still have some left. It's supposed to rain tonight, so the snow will all melt soon, so it was good that we could make a snowman today. We couldn't do it when it snowed because we were all sick. William was happy that we could make a snowman today.




お昼ごはんを食べてから,ショッピングモールにあるカメラ屋さんにウィリアムのパスポートの写真を撮りに行ってきました。5月にアメリカのパスポートと日本のパスポート両方切れるので更新しなければ6月に日本に行けません!
After we had lunch, we went to a camera shop in the mall to have William's passport picture taken. Both his US and Japanese passport expires in May, so unless he renew them now, he won't be able to go to Japan in June!




モールで写真を取ったらフードコートのマクドナルドに行こうって言っていたのに,いざ行くとマクドナルドがなくなっていました!ということでいつもお決まりのSee's Candyへ。サンプルのチョコレートをもらい,幾つかさらにチョコを購入しました。サンプルのはモールのベンチに座って食べました。いつもおいしい💖
After the picture, we were planning on going to McDonald's in the food court to get some fries, but it was gone! So, we decided to go to his favorite See's Candy. Thanks to the nice lady at the See's, we got two different samples, and we had them on the bench in the mall. :) Of course we bought some truffles too. I love See's. 




それからモールのキッズプレイエリアでも遊びました。冬でなかなか外で遊べないのでこういうのがあるとエネルギー発散できて助かります。
We went to the kids' play area too. We can hardly go out and play in winter, so it's nice to have a place like this to get the energy out.


ところでなかなか喉の痛みが治りません。ウィリアムには,野菜や果物やたんぱく質をとって水をたくさん飲んで寝るようにって言われました(笑)ということでもうすぐ寝ます。
As for me, I still have a sore throat and doesn't seem to get better. William told me today to have fruits, veggies, proteins, and drink a lot of water and go to bed. lol So I think I'm going to bed soon tonight.

4 件のコメント:

あんま さんのコメント...

3段の雪だるま可愛いね(^.^)

6月、日本にはどのくらいの期間来ているのかな?
今年は絶対に絶対に会いに行きたい!

mikeeks さんのコメント...

あんまへ:3段かわいいよね。でもやっぱりなんか日本の2段が個人的にはしっくりくるかな~。6月はまだはっきり決まってないけどたぶん初旬から4週間くらいかなあ。

あんま さんのコメント...

ほぼ、一ヶ月いる感じかな。
子供の学校もあるから6月の間で週末金曜日か土曜日でまた例の四人で会いたいな(^.^)

アメリカは3段の雪だるまが主流なの?!かな

mikeeks さんのコメント...

あんまへ:返事遅れてごめんね~。あれからまた調子悪くなってしばらくブログ手付けてませんでした~。アメリカは常に3段の雪だるまだよ。足の部分,お腹の部分,そして頭。日本のはだるまから進化していって2段になったらしい。