2018/01/04

金の延べ棒? Gold Bars?



今朝は,ウィリアムが幼稚園に行ってる間に,古いバナナがたくさんあったのでバナナブレッドを張り切って作ったのに,年始早々ベーキングソーダを入れ忘れて失敗!膨らまず,金の延べ棒のようなものが出来た~💦うまく行ってたら人にあげようと思ってたのにな。残念。
This morning, while William was in school, I made some banana bread because there were some bananas that were getting too ripe. After all the work, it came out so flat, looked just like gold bars! Not until I saw them I realized I forgot to put baking soda. :( I was thinking of taking some to people, but it didn't happen. :(


昨日は調子が悪くて(数日前から新しい風邪で喉が痛いのと寝不足)ウィリアムの面倒がよく見れなかったけれど,今日は少しましでした。幼稚園から宿題も来たのでそれをやったりしてたのもあって時間がたつのも少し早かったし。
I wasn't feeling all that good yesterday from my cold (mostly sore throat) and lack of sleep, and couldn't take good care of William, but today I did a little better. And William brought homework from school too, so he was working on some of them this afternoon and that helped kill time too.



最近寝不足なので今日は早いとこ寝ます。と言ってももうすぐ12時。。。
I think I'm going to bed soon since I've been going to bed late lately, and I need to get more sleep. It's almost midnight though...

2 件のコメント:

陽子 さんのコメント...

体調は大丈夫かな?

お菓子とかパンって、時間がかかる分、失敗した時の破壊力半端ないよね。
私もブリオッシュ作る時に限って、イースト忘れる!笑
でも、入ってるものは美味しそうだから、なんとか食べられたでしょう?笑

mikeeks さんのコメント...

イーストとか忘れるとほんとショック!なんとか食べれるけど食感がねぇ~。ベーキングソーダやベーキングソーダに対する尊敬が増したよ(笑)