2018/01/06

昨日と今日 Yesterday and Today


ここ数日のどの調子がすこぶる悪くて夜も痛くてよく眠れない状態でした。昨日溶連菌咽頭炎かもしれないと思って病院に行ってきました。テスト結果は陰性だったけど,先生が喉見たら溶連菌咽頭炎みたいだということで抗生剤をもらってきました。まだまだ喉痛いけどほんのちょっとだけ良くなったかなあ。
I have been having a terrible sore throat for a several days, and have a hard time sleeping. I thought I might have a strep, so went to see the doctor yesterday. The strep test came out negative, but the doctor decided to treat me as strep and prescribed me some antibiotic since my throat looked like I had a strep. My throat still hurts quite bit, but I think it's slightly better.




昨日はウィリアムが毎日読書20分の宿題をすると学校からもらえるピザハットの無料のピザ券を持ってピザハットへ行ってきました。これは11月分で12月分のももらってあるのでまた行けます。
William and I went to pizza hut yesterday to get a free pan pizza. He gets this certificate from school when he does his 20 minutes of reading homework everyday. He still has one certificate from December (he used November one today), so he can have one more pizza before he gets another one.




ウィリアムは昼にピザ食べましたが(わたしも半分もらったけど),わたしたちは夜ピザ(笑)ウィリアムは一人で別の物を食べました。
William had pizza for lunch (He gave me half of the pizza though, lol), but Brian and I had pizza for dinner. William didn't want to have pizza for dinner and I don't blame him. lol





それから昨日はウィリアムは本づくりに励んでいました。これがなかなかよくできていて面白いんです。4冊作っていました。すべての本に金のメダル(良い本につけることになっているらしい)を付けてました。
William decided to make books yesterday. They were actually pretty good and fun to listen to. He made four of them and put a golden medal for all of the books (the medal was put if the book was good).




今日は土曜日だったけれど,ブライアンもわたしも調子が悪くて,みんなで家で過ごしました。ウィリアムとブライアンは帝国ホテルのレゴを完成させました。その後ホテルはソドー島(トーマスの)の一部になりました(笑)
Today was Saturday, but neither Brian nor I was feeling good, so we spent all day at home. William and Brian worked on the Imperial Hotel Lego and finished it. After they finished it, the hotel went straight to the Island of Sodor. lol

ソドー島(笑)The Island of Sodor lol


ウィリアムにはパズルをやってもらったり,ほかのレゴで遊んでもらったり,絵を描いてもらったり,独りで遊んでもらうことが多かったけれど,こっちも調子悪いし独りで遊んでもらうこと学んでもらわないと困ります。
We had to have William play by himself a lot since we weren't feeling all that great. He played with puzzles, other Legos, painted pictures, etc. We need him to learn to play by himself because there are times when we are sick or have something else we need to be doing, and can't play with him all the time.

カナダに住んでいるお友達にもらったレゴで遊びました♪ 



夜になってさあ,ウィリアムをお風呂に入れようという時間になったら,またハプニングが!ウィリアムが布団の上でうずくまってお風呂に入る支度をしない!近づいてみると泣いていて,おでこをひどくどこかにぶつけたようでおおきなたんこぶになっていました(わたしたちのクローゼットで遊んでて不注意でブライアンの龍の置物のとがっているところに頭をぶつけたらしい)。それで保冷剤でしばらくおでこを冷やしたりして予定が大狂い。でも頭を大きく切ったりしないでよかったです。新年早々ひやひやします。どんな一年になるのか。。。
And the highlight of the day would be this. Right before his bath, he hit his forehead with this Brian's dragon statue thing and his forehead got so swollen. He was hiding in our closet underneath Brian's shirts, and when he was coming out, he didn't see the statue and hit himself. And he didn't tell us, but was quietly lying down on his futon on his tummy. We had to put an ice pack on his forehead for a while and his bed time was pushed back and so forth, but I'm glad he didn't cut his head wide open like last time! I have a feeling that it's going to be a great year...




2 件のコメント:

あんま さんのコメント...

おでこのハプニング(*_*)大事に至らなくて~(~_~;)
でも痛々しいね。
みっこちゃんも喉の調子悪いみたいで、辛い(*_*)溶連菌咽頭炎になると結構な高熱でない
?今回は違うみたいだけど早く抗生剤効いて良くなるといいね(^.^)
私も過去2回溶連菌かかって(子供からうつった)えらいめにあったことあるよ。
おだいじに~。

仕事は過去にいた部署でまた透析室勤務です。
五年間ほど、健康診断したりする管理センターに居たけど、去年の10月から戻ったんだよね。
お互い風邪引くと治りにくいお年頃(~_~;)気を付けようね!

mikeeks さんのコメント...

あんまへ:ほんとおでこガッツリ切ったりしなくてよかったよ~。目でなかったのも幸い。新年からハラハラするわー。溶連菌咽頭炎まいった。今日で抗生剤4日目で喉の痛みだいぶ良くなってきたと思ったのに,また今晩なんか喉がもっと痛くなってきた感じでちょっと心配。なんかほかの病気かなあとか思ったり。もうちょっとして良くならなかったらまた病院行かないと。。。こっちは病院高額だから行きたくないんだよね~。とほほ。透析センター戻ったんだね。そういえば昔そこにいたよね。あんまも健康に気を付けてがんばってね。