2015/01/07

活動の日 Activity Days

もう日付が変わってしまいましたが,今晩教会の初等協会の8歳から11歳の子たちが集う,「活動の日」(日本語で正式に何と呼ばれているのか分かりません)がありました。毎月第1週と3週の火曜日の夜に,わたしの集うワードと同じ教会の建物を使っているもう一つのワードと合同で行います。今日はマグカップに油性ペンで絵などを描いて,オーブンで焼いて自分のマグカップを作る作業と,ホットココアを作って自分の好きなトッピングを付けて飲みました。また,次の2週間の目標を立てたりしました。

I went to a church activity called "Activity Days". It's for girls who are eight to eleven years old. We have the activity twice a month, first and third weeks on Tuesday evenings. We do it with Hampton ward (they share the church building with us) since we don't have many girls in Kimball ward. Tonight (well it's already last night...), girls drew on mugs with permanent markers and made their own mugs, and they had some hot chocolate with many different toppings. They also made some goals to work on for the next two weeks.




今回の写真を撮れなかったので,前回の活動の写真を載せます。ジェスチャーゲームをしているところです。みんな楽しんでました。

I didn't take any pictures tonight, but I'm posting some pictures from the last activity. We played Charades and girls loved it.

0 件のコメント: