2015/01/01

明けましておめでとうございます! Happy New Year!!




2015年がスタートしました。皆さん今年もよろしくお願いします。新年ということで,ブログの雰囲気を変えてみました♪自分らしい背景はないかと探していたら,ありました。らしいでしょ!

2014年のしめくくりには年越しそばを作って食べました。いつもはかき揚げだけだけど,今回はズッキーニとサツマイモの天ぷらも作りました(ずっとあって使い道に困っていただけなんですが)。

Since the new year has started, I wanted to change the template for the blog. I think the background of it pretty much sums up my life. lol

For the last dinner for the year 2014, we had Toshikoshi Soba (year-crossing buckwheat noodles) with tempura. We try to incorporate Japanese culture in our life as much as we can.




今日,元旦はアメリカに来て初めてお雑煮を作りました。毎年めんどうくさくて磯部巻きを食べていたので,実家で食べていたのと同じものが食べれてうれしかったです。わたしの実家のお雑煮は,しょうゆベースで,大根と里芋が入っています。それに鰹節をかけて食べます。

For the first meal for the new year, we had mochi (rice cake) in soup. I used to eat this every year when I was living in Japan, but I hadn't had it since I moved out here. It definitely made my day.




そして夕飯は正月から餃子。朝から食べ過ぎて(昼はわたしは天ぷらそばの残りを食べました),お腹がいっぱいだったので夕飯は餃子とご飯で十分でした。まあ食事の合間にいろいろお菓子も食べたりしたんですけどね。というわけで相変わらず良く食べています。

And for dinner, we had gyoza (pot stickers). I had so much food all day long including sweets and snacks. So, I still love to eat A LOT. lol




今日は朝からウィリアムが良くお手伝いをしてくれて,良い一年になるような気がしました(笑)。でも初夢の中でウィリアムが前に顔を5針縫ったところのすぐ下をさらに深く大きく切って,「ER!!(緊急治療室)」と叫んでいる自分がいたので,どんな年になるのか。と,こんな感じですが,今年は頻繁にブログをアップできるように頑張りたいと思いますのでよろしくお願いします。

William helped out with unloading the dishes this morning and I felt like this year was going to be a great year. On the other hand, a part of my first dream was William getting hurt and I was screaming saying "ER!!!" So, we'll see how this year is going to turn out. My goal this year is to update my blog as often as I can, so we'll see how I'll do on that as well.






0 件のコメント: